26.02.2011

Haberler; Benden ve Kitap Dünyasından ;)

Bugün kütüphanedeydim. Bu hafta iş hayatım o kadar yoğun geçti ki, bugün öğleden sonra boş olmak çok iyi geldi doğrusu; kütüphaneye gittim, kitaplarımı değiştirdim, bütün kitapçıları gezdim, raflara göz gezdirdim, yeni raflar=), kitaplar keşfettim. Açıkçası çok keyifliydi, bütün öğleden sonram böyle geçti ve çok mutlu oldum doğrusu.



Bu hafta Cuma günü okumayı düşündüklerimden bahsedemedim ama kitap dünyasından beni sevindiren birkaç haberden bahsedeyim. Eğer beni facebook sayfamdan takip ediyorsanız, oradan avazım çıktığı kadar bağırdığımı görmüşsünüzdür;P Bu hafta Beth Revis'in Evrenin Ötesi isimli kitabı çıktı. Yurtdışında epey popüler olan bu kitabın konusu kısaca şöyle; Amy’nin genetik uzmanı annesi ve savaş analizi uzmanı babası yeni bir gezegende insanlığın ilk tohumlarını atmak ve yaşam şartlarını uygun hale getirebilmek üzere Finansal Kaynak Borsası tarafından işe alınır. Yeni gezegene varmak 300 yıl süreceği ve Amy sadece on yedi yaşında olduğu için özel bir izin ile o da bu yolculukta ailesine katılır.
Kendilerinin de aralarında bulunduğu 100 kişilik bilim insanı ve savaş uzmanı dondurularak geminin kargo bölümüne 300 yıl sonra yeni gezegene iniş yapıldığında uyandırılmak üzere yerleştirilir. Ama yüzlerce yıl sürecek olan bu yolculuk için evet demeden önce Amy’nin 50 yıl erken uyandırılacağından haberi yok... Üstelik kendi kurallarıyla yaşayan cesur yeni bir dünyaya gözlerini açmayı hiç ummamıştır.Kitabın kapağı da çok hoş ve Olimpos Yayınları uzay gemisinin bir haritasını da bizlere hediye ediyor romanla birlikte, bu çok güzel.



Bu hafta yakında çıkacağını öğrendiğim kitaplar ise I am Number Four-Pittacus Lore ve Red Riding Hood-Sarah Blakley Cartwright; her ikisinin de filmlerine az bir zaman kala Artemis Yayınları'ndan çıkacağı duyuruldu. Bu çok mutluluk verici bir haber, ben havalara uçtum resmen duyunca=D


Kısaca haberler böyle. Yayınevleri iyi çalışıyor, bizlere yepyeni kitapları getiriyor. Ben son zamanlarda özellikle yurtdışında takip ettiğim yeni kitapların Türkçe'ye çevrilmesinden çok büyük mutluluk duyuyorum. Hele bir de bu kitapları ciltli bulabilirsem daha bir mutlu oluyorum=)) Keşke her kitap ciltli basılabilse, daha dayanıklı, daha bir hoş oluyor öyle.


Bu arada şu sıralar yazımın başında da dediğim gibi iş hayatındaki yoğunluktan ötürü ne bloguma yetişebiliyorum ne de istediğim kadar kitap okuyabiliyorum. Bu beni çok üzüyor ama bir hafta daha geçsin o zaman biraz rahatlayacağım ve kendime en azından blogum için bir yazı planı hazırlayacağım, bu şart;) Okumaya da daha fazla vakit ayırmalıyım, aksi takdirde çok mutsuz oluyorum, eminim orada bir yerlerde beni anlayan birileri vardır;)


Bugünlük bu kadar, ama yarın Kitap Günlüğü vlog(video blog)umla karşınızdayım;)


Keyifli okumalar,



4 yorum:

  1. aaa hangi kütüphaneye gidiyorsun?

    YanıtlaSil
  2. Ben Bursa'dayım Gizem, Setbaşı Şehir Kütüphanesi'ne gidiyorum;))

    YanıtlaSil
  3. O mutsuzluk halini çok iyi anlıyorum. :) Ne kadar yorgun olursam olayım, tek sayfa olsun okumadan uyuyamam ben bir de, öyle de takıntılıyım :)
    Kitaplar güzele benziyor. Sen bir oku, yorumları alalım da sonra veririm ben de sipariş :)

    Bir de bir şey danışmak istiyorum ben sana. Benim çok iyi İngilizce temelim var. Zamanında klasikleri falan okuyabiliyordum rahatlıkla. Tabii zamanla pratik yapmayınca zayıfladı dil bilgim de. Tekrar İngilizce okumaya başlamak istiyorum fakat; hani başlayınca pes etmeyeceğim, "Yok ben okuyamam tekrar İngilizce kitap" demeyeceğim bir kitaptan başlamak istiyorum. Önerebileceğin kitap var mı ?

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Ceren, kitap ismi değil de nacizane tavsiye olarak şunları söyleyebilirim; iyi bir temelin varsa bence okuyunca sıkılmayacağın bir kitap seç, zaten unuttuğun şeyleri de kolaylıkla hatırlarsın hiç sıkılmazsın. Klasikleri okudum demişsin, o yüzden onlardan örnek vermiyorum ama şunu da söyleyeyim klasikleri okumak daha zordur, bence okurken pes etmeyeceğin konusu sana hoş gözüken kitaplar ya da best seller tarzı kitaplar da seçebilirsin, onları okumak daha kolay oluyor;))

    YanıtlaSil