14.02.2011

Carrie Günlükleri



Orijinal ismi: The Carrie Diaries
Yazar: Candace Bushnell
Çeviren: Beril Tüccarbaşıoğlu Uğur
Yayınevi: Artemis  
Tür: Çik-lit, Genç Edebiyat,
Seri: İlk Kitap
Sayfa sayısı: 415


Tanıtım yazısı: CARRIE GÜNLÜKLERİ acayip, hatta tuhaf, sıradışı, ancak bir o kadar da sıradan bir ‘zehir gibi kadının’, o kadının, Carrie Bradshaw’un, sadece bir Carrie olduğu günleri anlatıyor. Bayılacaksınız!

Sex and the City’den uzun zaman önceydi... Ve Carrie henüz, daha fazlasını istediğini bilen bir küçük kasaba kızıydı. Ama tabii ikon olacak kız çantasından belli olurmuş derler ya, Carrie de daha o zamandan gelecek vaat ediyordu. Kolejdeki son yılında atlatması gereken onca saçmasapan badireye rağmen Carrie aşmış bir kızdı. Hiçbir zaman bozuşmadığı sıkı bir arkadaş grubu vardı. Ancak bir gün ortaya o yakışıklı çıktı. Sebastian Kydd. Dost kızlar aşk yüzünden birbirine girmekte gecikmeyecekti.

Aşk mı, arkadaşlık mı kazanacak acaba? Carrie Günlükleri sıradan bir genç kızın sivri dilli bir yazara dönüşmesini unutulmayacak bir hikaye ile anlatıyor. Carrie’nin ailesiyle tanışacak, ilkgençlik döneminin Carrie Bradshaw efsanesine neler kattığını hayranlıkla okuyacağız. Cüretkar ve sağlam! Kırılgan ve aşık! Yalnız ve biricik... Carrie’yi, yeni bir hayata başlayacağı, o çok sevdiği New York’a sürükleyenin ne olduğunu öğrenmeye hazır mısınız?

 Kapak Tasarımı: Ben yukarıda gördüğünüz kapaklı kitaba sahibim ancak Carrie Günlükleri'nin orjinalde iki kapağı var ve solda gördüğünüz kapak da diğer kapağı. Her ikisi için de mükemmel olduklarını söyleyebilirim. Hikaye açısından da çok anlamlı bu kapaklar yani öylesine seçilmiş değiller, bu açıdan da çok hoşuma gittiklerini belirtmeliyim. Ben yukardaki parlak altın rengi kapaklı kitabımı çok seviyorum ama soldaki pembeli kapak da çok hoş.

Yorumum: Carrie Günlükleri Sex and The City'den öncesini anlatıyor, ben daha önce Sex and The City'i okumadım ancak dizisini izledim yani Carrie'yi tanıyorum, onun hayatının bir bölümüne tanık oldum, onun hayat felsefesini, aşklarını, yaşamını biliyorum. Ancak bu roman tanıdığımız bildiğimiz Carrie'nin öncesini, gençlik yıllarını, ilk aşklarını, arkadaşlarını, ailesini; hayatının yeni yeni anlam kazandığı dönemi anlatıyor. Bildiğimiz tek birşey var o da aynı eğlenceli Carrie. Dolayısıyla okumak da bir o kadar keyifli.

Candace Bushnell gerçekten zekice karakterlerini yaratıyor, onları capcanlı karşımıza çıkarıyor. Carrie'yi ve çevrisini sahipleniyorsunuz ve onlardan ayrılmak istemiyorsunuz okurken. Candace Bushnell'in güçlü kalemi bir oturuşta rahatlıkla okuyup bitirebileceğiniz bir roman yaratmış, ben kendimi bir an önce bitmemesi için çok zorladım ama o kadar keyifliydi ki ancak iki gün dayanabildim.

Daha önce dediğim gibi diziyi izlemiştim ama Sex and The City'i de okumayı düşünüyorum şimdi. En azından Carrie Günlükleri'nin devamını beklerken okuyabilirim.


Puanlama: 


Siz bu kitabı okudunuz mu, ya da okumayı düşünüyor musunuz? Yorumlarınızı bekliyorum! =)

4 yorum:

  1. bu kitap listemde ama sürekli erteleyip duruyorum..zaman zaman kitapçılarda altın renkli cezbedici kapağını görüp, hemen alasım geliyor :)

    YanıtlaSil
  2. Evet o altın kapak gerçekten göz alıcı;))

    YanıtlaSil
  3. Kitabı nereden temin edebilirim, renkli olanı bulamıyorum türkiyede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum, yayınevine mail yazarsanız onlar yardımcı olurlar.

      Sil