16.03.2011

Kiralık Nişanlı - Amanda Quick

Orijinal ismi: The Paid Companion
Yazar: Amanda Quick
Çeviren: Demet Alınyeleklioğlu
Yayınevi: Artemis
Tür: Romantik, Macera, Çik-Lit
Sayfa sayısı: 388

Tanıtım Yazısı: Cinsel tansiyonu yüksek, son derece gösterişli, nefis bir dönem aşkı ve şaşırtıcı gelişmelere gebe bir cinayet!

St. Merryn Kontu'nun acilen bir kadına ihtiyacı var. Beklentilerini ise son derece pratik ihtiyaçlar üzerinden belirliyor. Kibar sosyete ortamında kendisine eşlik edebilecek görgüde, güzellikte, şıklıkta ve duyarlılıkta bir kadın arayışında. O işleriyle ilgilenirken geçici bir nişanlının kendisini koca avcılarından koruyacağını düşünüyor. En basit çözümün ücretli bir refakatçi, 'kiralık bir nişanlı' olduğuna karar veriyor. Fakat öyle bir adayla karşılaşıyor ki, hayatının taşları yerinden oynayıveriyor. Ve ortaya büyük ve karanlık sırlar eşliğinde çözülmesi gereken bir cinayet çıkıyor.

"Amanda Quick, romantizm söz konusu olduğunda ilk akla gelen yazarlardan biri. Kahraman olarak seçtiği kadınlar tanışmak isteyeceğiniz kadar cazibeli ve erkekler ise aşık olmak isteyeceğiniz kadar cazip."
-USA Today

"Bir Amanda Quick romanına öğleden sonra başlayacak olursanız büyük ihtimalle geceyi de onunla geçireceksiniz demektir."
-The DenverPost

"Yürekli bir kadın kahraman, karanlık tarzıyla boy gösteren bir erkek kahraman, ses getiren diyaloglar, nükteli hazır cevaplar, bir dolu espri... Romantik üslubun en güzel ve en parlak sesleri."
-Booklist

Hem çok komik, hem çok duygusal."
-Library Journal


Kapak Tasarımı: Artemis'ten çıkan Amanda Quick kitaplarının kendilerine özgü tasarımları var, hepsi benzerlik gösteriyor sadece çiçeklerin renkleri değişik, bence gayet sade ve hoş.


Yorumum: Romantik üslubun bu kadar iyi bir şekilde yaratılması her romana nasip olmaz. Espirili, güçlü karakterlerle donatılmış, içinde harika sahnelerin bulunduğu çok keyifli bir romans. Okurken bir saniye bile sıkılmadım, her saniyesi çok keyifliydi. Son zamanlarda okuduğum en keyifli roman buydu gerçekten de.

Hikaye geçmişte geçiyor olmasına rağmen kendinizi uzak hissetmiyorsunuz o döneme. Olaylar hem sizi güldürüyor, hem heyecanlandırıyor ama asla sıkmıyor. Hikayeye romantik olmasına rağmen aynı zamanda içinde çok önemli bir gizemi de içeriyor ki işin macera tarafı da bu zaten. Bazen okurken benzer bir hikayede işte şimdi şöyle olurdu dediğim anlarda bambaşka şeylerle karşılaştım ki beni en mutlu eden de buydu zaten.

Ana karakterler Arthur ve Elena'yı da sevmemek mümkün değil, Amanda Quick'in bu kadar güçlü, espirili karakterler yaratma konusundaki yeteneği beni çok etkiledi. Yalnızca ana karakterler değil elbette, diğer yan karakterler de muhteşemdi.

Bütün bu nedenlerden ötürü eğer romans okumayı işin içine biraz da gizem ve macera katmayı sevenlerdenseniz bu kitabı okumalısınız derim. Ben Amanda Quick'in yeni bir kitabını aldım kütüphaneden ve o da benzer temalarda, geçmişte geçiyor. Eminim yazarın bu romanından da keyif alacağım.


Puanlama:

 

1 yorum:

  1. ben bu romanı sevmemiştim, tarihi romanslarda Judith McNaught daha zevkli geliyor bana, tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil