22.09.2011

Çocuk Kitapları Köşesi


Çocuk Kitapları Köşesi'nde yine bu hafta okumayı düşündüğüm bazı kitapları paylaşacağım sizlerle. İçlerinde okuduklarınız varsa yorum yapmadan gitmeyin!

Kötü Günler Başlarken / Talihsiz Serüvenler Dizisi 1 (The Bad Beginning)

Sevgili Okur,
Bu kitabın son derece sevimsiz olduğunu üzülerek söylemek zorundayım. Çünkü çok şanssız üç çocukla ilgili mutsuz bir öyküyü anlatıyor. Cana yakın ve akıllı çocuklar olmalarına karşın, Baudelaire kardeşlerr mutsuzluk ve üzüntü dolu bir yaşam sürüyorlar. Bu kitabın daha ilk sayfasında kumsalda oynadıkları ve korkunç haberi aldıkları andan başlayarak, bütün öykü boyunca felaketler onları kovalıyor. Neredeyse talihsizliği çeken birer mıknatıs oldukları sölenebilir.

Ben bu seriyi uzun zamandır okumayı istiyorum ama ne yazık ki bir türlü başlayamadım. Seriyi okuyanların yorumları genelde çok iyi olduğu yönünde, ama uzun bir seri olması düşündürüyor beni. Sanırım kütüphaneden alıp okuyacağım.

Ayşegül Okulda Bir Gün

Onun adı "Ayşegül"... İlk olarak 1954'te, Belçika'da "Martine" adıyla yayımlandı, çok geçmeden de "Ayşegül" adıyla Türkiye'ye geldi. Elli yıllık Türkiye serüveni boyunca, pek çok kuşak, o ve arkadaşlarıyla büyüdü; ebeveynlerle çocukların ortak arkadaşı oldu. Dünya çapında büyük bir okur kitlesine sahip olan Ayşegül'ün bütün maceraları iki yıl içinde tamamlanacak. 





Küçükken Ayşegül serisini çok severek okurdum. Hala daha en sevdiğim hikaye kitaplarındandır Ayşegül serisi. Özellikle çizimleri muhteşem olan bu seriyi yeniden alıp kitaplığıma koymak istiyorum.


4 yorum:

  1. Sevgili Güngör
    Çok güzeller Ayşegül serisini çok severin gözde kitabım Ayşegül Vapurda
    Talihsiz Serüvenler Dizisi de yeğenimin en sevdikleridir. Ben de istiyorum okumayı.
    Sana naçizane bir çocuk kitabı önermek isterim. Bugün yazdım bende Tostoraman. Yetişkinlerin de son derecek keyif alacağı bir öykü

    http://alminabeyaz.blogspot.com/2011/09/alminann-kitaplar-21-tostoraman.html

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ayy nasıl sevindim, çok teşekkürler önerin için, şimdi hemen bakacağım!

    YanıtlaSil
  3. çocuk kitaplarına ba-yı-lı-yo-rum!
    Talihsiz serüvenleri okumayı çok isterim, okuyunca bloga yaz tamam mı
    ayşegülün hikayelerinden çok detaylı ve gerçekçi çizimlerini hatırlıyorum

    YanıtlaSil
  4. Elimdeki Roald Dahl kitapları biter bitmez Talihsiz Serüvenler'i kütüphaneden almayı düşünüyorum, ve evet mutlaka yazarım bloga;))

    YanıtlaSil