26.09.2011

Fısıltı - Becca Fitzpatrick

Orijinal ismi: Hush Hush
Yazar: Becca Fitzpatrick

Çeviren: Sevinç Tezcan Yanar
Yayınevi: Pegasus Yayınları  
Tür: Genç Edebiyat, Fantastik Roman

Seri: Birinci Kitap
Sayfa sayısı: 416


Tanıtım Yazısı: FISILTI DÜNYA GENÇLİĞİNİN YENİ HEYECANI HUSH HUSH SERİSİ TÜRK HAYRANLARIYLA BULUŞUYOR... KUTSAL BİR YEMİN KOVULMUŞ BİR MELEK YASAK BİR AŞK... 


Okuyucuyu sarsan tüyler ürpertici bir roman... Nora'nın kötü çocuk Patch'le fırtınalı aşkı okurları kendilerinden geçirecek. Publishers Weekly 


Vampirlerden ve kurt adamlardan sıkılan gerilim ve aşk romanı hayranları Hush Hush serisini hemen benimseyecekler. Booklist 


Sıra dışı bir aşk hikâyesi. Okurlar Fısıltı'yı baştan sona yürekleri ağızlarında okuyacak. Falcata Times 


Kovulmuş bir meleğe âşık olmak Bütün sınıf arkadaşlarımın isimlerini biliyordu biri hariç. Yeni öğrenci Arkamdaki sırada, serinkanlı siyah gözleri karşıya sabitlenmiş bir hâlde kaykılmış oturuyordu Siyah gözleri beni âdeta delip geçiyordu. Dudaklarının kenarları yukarı doğru kıvrıldı. Kalbim bir an tekler gibi oldu ve o bir anlık duraksamada, kasvetli bir karanlık duygusunun bir gölge gibi üzerime örtüldüğünü hissettim. Bu duygunun kaybolması sadece bir an sürdü, ama ben hâlâ ona bakıyordum. Gülümsemesi dostça değildi, bela kelimesini heceleyen bir gülümsemeydi. Ve vaat doluydu.


Kapak Tasarımı: Kesinlikle çok güzel bir tasarım. Kovulmuş bir meleğin düşüşü bundan güzel tasvir edilemezdi. Ayrıca Pegasus Yayınları'na ciltli kapak için de teşekkür etmeden olmaz. Bu tip kapakla keşke daha çok kitap basılsa, hem daha sağlam, hem de daha gösterişli, kesinlikle öncelikli olarak tercih edilesi.


Yorumum: Kitabı ilk çıktığı sıralarda almıştım ve uzunca bir süre kitaplığımda bekledi. Şimdi okuduktan sonra çok net bir şekilde söyleyebilirim bu kadar uzun süre neden ben bu kitabı okumadım diye hayıflanıp durdum. Ama ne demişler geç olsun güç olmasın=) Sanırım bu kısa yorumumdan bile çok iyi anlaşılıyordur bu kitabı ne kadar çok beğendiğim. 


Fısıltı benim son zamanlarda okuduğum en iyi genç edebiyat eserlerinden biri. Fantastik bir roman olarak da oldukça başarılı. Karakterler, olay örgüsü yazarın yaratıcılığının ne kadar başarılı olduğunun bir göstergesi. Düşmüş melek teması son zamanlarda çok popüler ama farklılık taşıyan yapıtlar kendini gerçekten gösteriyor.


Hikayeyi okurken birçok defa Nora'nın yaşadıklarını, hissettiklerini onunla birlikte ben de paylaştım; Patch'in simsiyah gözlerine ben de baktım... Bir yazarın okuyucuya bunu hissettirebilmesi, karakterlerin yaşadığı o özel duyguları onlarla birlikte yaşatması gerçekten çok güzel. Bu açıdan da Fısıltı gerçekten çok başarılı bir eser.


Serinin ikinci kitabı Çığlık yine Pegasus Yayınları'ndan çıkmış bulunmakta, üçüncüsü de duyduğuma göre yoldaymış. Ben bu kitabın etkisinden henüz kurtulamadım, biraz aradan sonra Çığlık'a başlayacağım ve eğer siz bu türü seviyorsanız ve bu kitabı henüz okumadıysanız, hiç durmayın, hemen okuyun derim ben.


Puanlama:









2 yorum:

  1. Fısıltı ve çığlık kitabını kız kardeşim ısrarla istediği için almıştım. Fantastik kitap hayranı biriyimdir aslında bende fakat fısıltıyı okuduktan sonra çığlığı okumadan iki kitabıda kız kardeşime verdim. Kapak konusunda gerçekten diyecek söz bulamıyorum fakat konu olarak beni sarmadı pek.

    YanıtlaSil
  2. Sanırım benim en sevdiğim yönü sürükleyiciliği ve merak unsuru oldu, bakalım ben de Çığlık'ı merak ediyorum şimdi, acaba serinin ikinci kitabı da beni böyle saracak mı;)

    YanıtlaSil