24.11.2011

Bizim Kafenin Kızları - Laura Schaefer

Orijinal ismi: The Teashop Girls
Yazar: Laura Schaefer
Çeviren: Aslı Tümerkan
Yayınevi: epsilon
Tür: Gençlik romanı
Seri:
Birinci Kitap

Sayfa sayısı: 231

Tanıtım Yazısı: Neden umursadığımız şeyler değişmek zorunda? 


Hayatın her döneminde, değişim, yaşanması gereken bir durumdur ama kimi zaman insan alıştıklarından da vazgeçmek istemez. 

Annie Green için de vazgeçmek zor olur. İlk bakışta, çocukluğundan, arkadaşlarından, yerel bir işletme olan anneannesinin kafesinden vazgeçiş gibi görünen ama aslında sadece değişimin bir parçası olan farklılıkları kabul etmesi süreci onun için de sancılı geçer. 

En Mükemmel Çay - Annie Green Tarifi Su kaynatın ama çok uzun süre kaynamasın. 

Su kaynadıktan sonra bir süre bekletin. 
Dolu dolu bir yemek kaşığı kadar en sevdiğiniz çay yapraklarını çaydanlığa koyarak üzerine kaynattığınız suyu dökün. 
Yaprakların açılması ve demlenmesi için üç dakika bekleyin. 
Demlenen çayı önceden ısıttığınız ve en sevdiğiniz kupaya doldurun. 
Yudumlayın ve gülümseyin. 

Kapak Tasarımı: Tek kelimeyle şahane! Ben bu kapağı ilk gördüğüm anda büyülenmiştim, gerçekten çok sevdim. Bir gençlik romanı için renkli, sevgi dolu, capcanlı bir kapak olmuş, çok başarılı.

Yorumum: Bizim Kafenin Kızları çay sevgisiyle, sıcacık dostluklarla dolu capcanlı, kapağı gibi de rengarenk bir gençlik romanı. Gençlik romanlarını ne kadar sevdiğimden sürekli bahsedip duruyorum, bu kitap da son zamanlarda okuduğum en iyi gençlik romanlarından biri. Bu kitabı okurken çok keyif aldım, eğlendim, gülümsedim.

Bizim Kafenin Kızları Annie, Genna ve Zoe'nun bir Çay Güzelleri kulübü var, kitabın sonunda siz de bu Çay Güzelleri'nden biri olmak, Yaprak Kafe'de onlarla buluşmak istiyorsunuz. Yaprak Kafe ise gerçekten hayallerimi süsleyen bir mekan oldu. Yazar Kafe'yi o kadar güzel anlatıyor ki orada bulunmayı gerçekten isterdim!

Laura Schaefer'ın dili sade ve karakterler arasındaki ilişkileri yaratma konusundaki başarısı takdir edilesi. Akıcı bir roman olduğu için kolay okunuyor, aslında bir oturuşta rahatlıkla bitirebilirsiniz bu harika romanı. Ama unutmamanız gereken bir şey var; bu kitabı okurken mutlaka bir bardak çay alın yanınıza;)

"Bir yudum çay, çökmüş ruhları zevke kavuşturur; rüyalardaki mutluluğun bile ötesine götürür insanı." JOHN MİLTON
Puanlama: 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder