1.02.2012

Ölü Kızın Dansı (Morganville Vampirleri #2) - Rachel Caine




Orijinal ismi: The Dead Girl's Dance (Morganville VampiresBook 2)

Yazar: Rachel Caine
Çeviren: Evrim Şolpan
Yayınevi: Artemis
Tür: Genç yetişkin, fantastik
Seri: İkinci Kitap
Sayfa sayısı: 332

Tanıtım Yazısı: Claire’nin bir sürü sorunu var. Güzelliğin zekadan daha değerli olduğu bir lisede dahi olmak gibi mesela! Kaldığı yurttaki katil ruhlu hatunlar ayrı, üniversite kasabasının yaşayan ölüler tarafından ele geçirildiğini öğrenmekse ayrı bir dert. Claire’in hayatında iyi giden tek şey, babası bir vampir avcısı olan erkek arkadaşıyla ilişkisi. VAr olan sıkıntı yetmiyormuş gibi, yerel derneklerden birinin Ölü Kızın Dansı diye bir etkinlik düzenlemesiyle birlikte hayat tam bir kabusa dönüşecek!

Claire Danvers, Morganville Vampirleri serisinin ikinci kitabında hem üniversite, hem de ölümlülerin dünyasında verdiği mücadeleye tam gaz devam ediyor.



Kapak Tasarımı: Genellikle fotoğraflı kapakları sevmiyorum ama bundaki karanlık, kitabın gizemli yönünü yüzünde yansıtan kız ve kitabın isminin yazıldığı font hoşuma gitti.


Yorumum: Kitabın arka kapağında şöyle bir alıntı var, "bayılana kadar aksiyon!" bence bu alıntı kitabı çok iyi tanımlıyor. Her sayfada bir aksiyon, heyecan daima dorukta ve okudukça okuyasınız geliyor. Rachel Caine'in dili çok akıcı ve bu heyecanın içinde siz de sürüklenip gidiyorsunuz.


Serinin ilk kitabı öyle bir yerde kalmıştı ki bu ikinci kitap elimde olmasaydı koşarak bir kitapçıya gider ve bu kitabı alırdım. Gerçekten çok heyecan verici olaylar ve gelişmelerle bu ikinci kitap aslında birinci kitabın yarısı gibi. İki kitap birbirini tamamlıyor ve Morganville'in gizemli dünyasına, Claire ve arkadaşlarına alışmanızı sağlıyor.


Morganville Vampirleri çok güzel bir şekilde vampir temasını kullanıyor, güzel bir evren yaratıyor okuyucu için. Bildiğiniz vampir özellikleri kullanılmış ama hikaye benzersiz, yaratıcı ve oldukça sürükleyici. Bu sürükleyicilik sayesinde vaktiniz varsa kitabı hiç yorulmadan, zorlanmadan bir oturuşta okuyup bitirebilirsiniz. Benim bu kitabı bitirmem uzun sürdü, takip edenler farketmiştir ancak bunun kitapla hiçbir alakası yoktu, bir süre nedense elime kitap almak zor geldi, arada böyle oluyor ne yazık ki ama bugün bir oturdum kalan yarısını okudum ve bitti. 


Bu serinin en hoşuma giden yanı sanırım kitapların sonu olacak=) Çünkü bu kitap da ilki gibi çok önemli bir yerde bitti. Hatta bundan sonra çok daha önemli gelişmeler olacak baş karakterimiz Claire ve diğerlerinin hayatında bunu son sayfadan açıkça anlayabiliriz. Şu an üçüncü kitap yok elimde, bir süre de alamayacağım ama okumayı kesinlikle bırakmayacağım muhteşem bir seri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Seri nasıl bu kadar uzun olabiliyor, nasıl okuyacağım diye düşünmüştüm de bir ara şimdi bakıyorum da böyle bir hikaye kaç kitap olursa olsun benim devam etmemi sağlayacak.

Puanlama:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder