4.05.2012

Siz Adamı Ölmekten Güldürürsünüz - Mine Sota


Siz Adamı Ölmekten Güldürürsünüz
Yazar: Mine Sota
Yayınevi: Carpe Diem
Tür: Gençlik, mizah
Sayfa sayısı: 168

Tanıtım Yazısı: Bu kitap, asla dublör kullanamadığımız, kısa ya da uzun metrajlı hayat filmimizde geçen acıklı ve sinirli sahnelerin içine sinmiş gülünç yanları “Gel bakim sen buraya” diye ensesinden yakalayıp önümüze koyan yüz seksen sayfalık bir eldir. Tam düğün dernek kurulmuş, limonatalar masalara konulmuş ve damat Kartal Tibet, gelin Filiz Akın’a gülümserken, birinin anîden salona girip “Durun! Siz evlenemezsiniz! Siz kardeşsiniz!” demesi gibi beklenmeyen oyunbozanlıkları ve o esnada Suzan Avcı’nın ayağa kalkıp “Durmayın! Siz evlenebilirsiniz, caizdir. Siz kardeş değilsiniz. Kızımın babası şu klarnetçidir.” demesi gibi yine her şeyin birdenbire yoluna girmesi ihtimallerini bünyesinde barındıran hayatın fazlası var eksiği yok bir doğallık ve canlılıkla anlatıldığı bu kitabın okuyanlara, “Ammmaaann! Madem gülmekten ölemiyoruz, o zaman biz de ölmekten güleriz.” dedirtebilecek mistik bir güce sahip olduğu da kafadan atılmaktadır…

Kapak Tasarımı: Carpe Diem kitaplarının hepsinin kitap + kapak tasarımlarına bayılıyorum. Gençlik kitaplarını okumayı sevme nedenlerimden biri de böyle renkli, capcanlı tasarımları kitap kapaklarında görebilmemiz. Ben tasarıma, sanata çok önem veriyorum ve bu yüzden her okuduğum kitabın kapak tasarımı hakkında yorum yapmayı seviyorum, çünkü beni bir kitaba çeken en önemli etmenlerden biri de kitap + kapak tasarımlarıdır. Carpe Diem hitap ettiği kitleyi çok iyi tanıyor ve tasarım konusuna çok önem veriyor, o yüzden kitaplarının hepsi çok başarılı kapaklara, tasarımlara sahip. Bu sene Tüyap Bursa Kitap Fuarı'nda Carpe Diem'in standına bayılmıştım, fotoğrafını çekmiştim sizinle onu da paylaşayım=)


Yorumum: Siz Adamı Ölmekten Güldürürsünüz hayatın garip ama gerçek kimi zamanda hüzünlü ama gülünç yönlerini mizahi bir dille bizlere sunuyor. Kitabı elime ilk aldığımda beni nelerin beklediğinden habersizdim, sonra kendimi öyle bir kaptırmışım ki bir baktım kitabın yarısına gelmişim. Mine Sota'nın dili yalın ve sürükleyici, akıcı bir dil. Okurken hem yazarın kullandığı dilin sadeliğiyle hikayeye kendinizi kaptırıyorsunuz hem de anlattıklarının ilgi çekiciliği sizi sürükleyip götürüyor.

Bu kitabı okurken hep şunu düşündüm, bu tam anlamıyla bizim jenerasyon için yazılmış bir kitap. İçinde o kadar eğlenceli göndermeler var ki "gerçekten bu böyle" demekten kendinizi alamıyorsunuz ve kitapla tanıdık ayrıntılar sayesinde güçlü bir bağ kuruyorsunuz. Özellikle bu nedenle ben okurken çok keyif aldım ve kısa bir süre içinde de bitirdim bu kitabı.

Daha önce Carpe Diem kitapları hep ilgimi çekiyordu, biliyorsunuz özellikle gençlik kitaplarını çok seviyorum ve bu kitapla ne kadar güzel olduklarını anlamış oldum. Kitabın arkasında mini bir katalog da var, kitapların hepsi birbirinden güzel gözüküyorlar, en çok ilgimi çekenler ise Bilginç Kitaplar, Ruha Dokunanlar ve Kolay Kısa Keyifli Kitaplar. Hepsi bir solukta okunası güzellikteler=)

Puanlama:




2 yorum:

  1. Carpe Diem kitaplarını ve fuar standlarını ben de çok seviyorum. Ruha Dokunan Düşünceler'den birkaç tane aldığımda, kurdelayla bağlayarak çok cici bir paket yapmışlardı. Kitapların aralarında sakızlar, şekerler vardı. Genç ve heyecanlı bir yayınevi, çok da güzel kitapları var diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. @Biblio Çok eğlenceliymiş gerçekten;) Çok sevdim ben de Carpe Diem'i;)

    YanıtlaSil