8.07.2012

Dracula - Bram Stoker, Pascal Croci, Françoise-Sylvie Pauly


Orijinal ismi: Dracula 
Yazar: Bram Stoker, Pascal Croci, Françoise-Sylvie Pauly
Çeviren: Alev Er
Yayınevi: NTV 
Tür: Fantastik, Çizgi Roman
Sayfa sayısı: 158

Tanıtım Yazısı:İrlandalı yazar Bram Stoker’ın tüm dünyaya tanıttığı, tüm zamanların en bilinen vampiri Dracula, Çizgi Roman Dünya Klasikleri serisinin yedinci kitabı olarak piyasada.Fransız sanatçı Pascal Croci’nin hem de çizip hem de senaryolaştırdığı bu olgunluk albümü, gotik ve fantastik edebiyata büyük katkı sağlıyor. Gerçekçi ve korku dolu bir ambiyanstaDracula efsanesinin ortaya çıkışına tanıklık ediyoruz.

Dracula konulu bu çizgi romanı gerçekleştirmek için tam 20 yıl bekleyen sanatçı, onu müthiş büyüleyen bu karakteri ergenlik yıllarında keşfetmiş. Bram Stoker’ın kitabından yola çıkan Croci, yazarın anlattıklarının öncesi üzerine bir öykü daha çizmiş. Birinci kitapta tarihsel bir kişilik olan Vlad Tepeş’in (Kazıklı Voyvoda), Bram Stoker’ın romanındaki entrikanın üstüne kurulu hikâyesi anlatılıyor.

Kapak Tasarımı: NTV Yayınları'ndan çıkan Dracula çizgi romanı gerçekten muhteşem çizgilere sahip. Çizer'in kitap içindeki yorumları da neyi nasıl ve neden çizdiğini anlatırken biz okurlara yol gösteriyor bu da gerçekten çok faydalı. Çizer kapağa en etkili sahnelerden birini taşımış, başarılı bir kapak olduğunu düşünüyorum.

Yorumum: Bu çizgi romanı okuyalı epey oldu, zaten ne zamandır bloga yazı yazamadığım için haliyle okuduğum kitaplar birikti. Uzun zamandır da çizgi roman okumamıştım, Dracula'yı Tüyap Bursa Kitap Fuarı'ndan almıştım ve gerçekten güzel bir indirimle sahip olmuştum bu kitaba. 

Bu çizgi romanla ilgili beğendiğim şeyler o kadar fazla ki hangi birinden bahsetsem bilemiyorum. Dracula hikayesini daha önceden tabii ki biliyordum ama bir de bu şekilde okumak çok güzel oldu. Özellikle kitabın içersindeki çizer notları yol gösterici olmasından ötürü epey bir faydalıydı. Çizerin çalışmasını çok beğendim, Dracula efsanesini en iyi şekilde resmetmiş, ince hatlı fantastik ortama uygun çizgiler beni benden aldı.

Dracula çizgi romanı iki kitaptan oluşuyor; Kazıklı Voyvoda ve Dracula. Bu bütünleyici eser başarılı bir çalışma olmuş, okuduğum için çok mutluyum.

Puanlama:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder