15.09.2012

Cadı (Ayın Kız Kardeşleri #1) - Yasmine Galenorn


Orijinal ismi: Witchling (Sisters of the MoonBook 1)

Yazar: Yasmine Galenorn

Çeviren: Çiğdem Algün
Yayınevi: Martı
Tür: Fantastik
Seri: Birinci Kitap
Sayfa sayısı: 359

Tanıtım Yazısı: Dünyalar Savaşı yeniden başlıyor...

Karanlık Gölgeler yükseliyor...
Öteki dünyanın gizemli karakterleri bu sefer aramıza karışıyor...


"Cadı, gerçekten muhteşem… Mükemmel bir kadın kahraman, moda tutkusu, ölü adamlar ve Seattle yağmurları!" 
MaryJanice Davidson

Gençlik, fantezi ve gizem edebiyatında ki yükselen ses Galenorn, Sisters of The Moon serisinin ilk kitabıyla eğlenceli bir maceraya adım atıyor.Çok zekice yazılmış fantezi kurgusu ve karakterlerinin yanısıra, vazgeçemediğimiz dedektiflik de kitaba çok eğlenceli bir hava katıyor.

"Hayat dolu, seksi ve büyüleyici."
Romantic Times

"Kesinlikle muhteşem."
Mary Janice Davidson

"İlgi uyandıran, espirili bir kitap. Elimden bırakamadım."
Candace Havens

"Cadı, seksi, fantastik, doğaüstü, gizemli ve romantik bir kitap."
Terese Rain

"Galenorn'un baştan çıkarıcı perisi, olağandışı bir dünyada aksiyonu arttırıyor. Bayıldım!"
Patricia Price

"Cadı, şaşırtıcı ve büyüleyici bir roman… Okuması gerçekten çok keyifli…"
Linda Winstead Jones

Neden Okudum? Ayın Kız Kardeşleri serisini uzun zamandır okumak istiyordum, ancak uzun bir seri oluşu biraz gözümü korkutuyordu ve böylelikle ben bu seriyi almayı hep erteleyip duruyordum. Sevdiğim kitapçıları gezerken birinde bu serinin epey indirimli olduğunu görünce birden dayanamadım ve serinin ilk dört kitabını hemen aldım. Kitapları alır almaz bende inanılmaz bir okuma isteği oluştu ve hemen serinin ilk kitabı Cadı'ya başladım ve tek kelime ile "büyülendim"!

Bu arada önemli bir not daha düşmem lazım; bu seriyi ilk olarak okuma listeme eklemem sevgili blogger Sycorox sayesinde olmuştur. Onun yorumu için buraya tıklayın: http://raflarinarasindan.blogspot.com/2010/07/sisters-of-moon-serisinin-ilk-kitab-cad.html Ayrıca birbirinden güzel çizimler yapıyor, özellikle kitaplarla ilgili çizimlerine bayılıyorum! Ayın Kız Kardeşleri çizimlerine de mutlaka göz atın: http://sycoroxsal.blogspot.com/2011/06/sisters-of-moon-cizimleri.html

Kapak Tasarımı: Ayın Kız Kardeşleri serisinin kapak tasarımları çok güzel. Fantastik kitapların zaten kapak tasarımları çok güzel oluyor; Cadı da oldukça başarılı bir kapağa sahip, özellikle kitabı okuduktan sonra hikayenin baş kahramanıyla olan bu anlatım daha da hoşuma gitti.

Yorumum: Dediğim gbi seri uzun zamandır okumak istediğim bir seriydi, ancak bu kadar sevebileceğimi hiç düşünmemiştim. Kitabı elime ilk aldığım andan itibaren okuma k o kadar keyifliydi ki tek kelime ile bu kitap beni "büyüledi". Öncelikle yazarın anlatım dili çok başarılı. Sade, yalın bir anlatım dili ama bir o kadar da zengin. Okuyucuyu okurken zorlamıyor aksine kitabı elinden bırakamadan okumasına neden oluyor. Bu akıcı dil ve zengin olay örgüsü sayesinde "acaba ne oldu, bir sayfa daha okuyayım" gibi cümleleri çok kurdum.

Kitabı bu kadar beğenmemdeki bir diğer neden ise anlatıcı yani bu kitabın baş karakteri Camille. Camille çok güçlü bir kişiliğe sahip yarı peri kız kardeşlerden biri. Diğer kız kardeşleri de bu kitapta tanıma fırsatı buluyoruz ancak Camille'in kişiliği, duyguları, düşünceleri, tarzı kısacası herşeyiyle sarıp sarmalanıyoruz. Onu okumak, onun hikayesine girmek ve yine onun hikayesiyle Ayın Kız Kardeşleri serisine başlamak gerçekten çok güzeldi.

Hikayede karakterleri tanımak, onların çok yönlü özelliklerini anlamak ve yaşadıkları derin duygulara, karmaşık düşüncelere şahit olmak çok keyifliydi. Seri farklı kardeşlerin ağzından devam ediyor, şu an okuduğum ikinci kitap ise Delilah, yani kedi kızın ağzından anlatılıyor.

Spoiler vermemek için hikayeden bahsetmek istemiyorum bu yazımda ama eğer fantastik seviyorsanız ve tanıtım yazısı da ilginizi çektiyse, bir fırsat verin, okuyun derim.

Puanlama:


2 yorum:

  1. Çok güzel seri ya, başlayınca bırakamıyorsun gerçekten. Yazar çok samimi bir dille anlatıyor ve o evde yaşamak istetiyor. Ayrıca official siteye mutlaka göz at, kitaplar için ayrı ayrı playlistler yapmış, onları dinlemek de çok keyifli ve harika parçalar var.

    Bu arada teşekkür ederim efenim ^^

    YanıtlaSil
  2. @Sycorox aa bakayım hemen, merak ettim şimdi.

    Asıl ben teşekkür ederim, sayende harika bir seriye başladım;))

    YanıtlaSil