24 Ekim 2012 Çarşamba

Kurban Bayramı Okumaları

Güzel bayram günleri geldi ve 6 günlük bayram tatilimize başladık! Havada çok güzel, tam benim sevdiğim gibi serin ve yağmurlu=) Kitap okumak için de en güzel hava durumu budur bence. Birçok kişi gibi ben de elimde sıcak içeceğim, koltuğuma kurulup fonda yağmur sesiyle kitap okumayı pek severim. Peki böyle güzel ve uzun tatilimiz varken, bayram ziyaretleri dışında ne yapabiliriz, tabii ki kitap okuyabiliriz. Bayramda sevdiklerimizle görüşmeyi, muhabbet etmeyi çok severim ama bolca da boş vaktim de oluyor tabii, işte bu nedenle tatili güzel değerlendirmek için kendime bir okuma listesi hazırlayayım dedim. Bakalım listede neler varmış:

Yüz Bin Krallık - N. K. Jemisin
Bu kitap ilk çıktığından beri elimde, o kadar büyük bir hevesle başladım ki. Heveslendiğim kadar da varmış, hikaye muhteşem, okuması çok zevkli. Yalnız ben daha önce de bahsettiğim üzere iş değişikliği yaptım o nedenle okuma düzenim falan çok değişti, işte bu nedenle kitabı bir türlü bitiremedim, inşallah tatilde bitireceğim zaten meraktan ölüyorum neler olacak; bu arada I love Nahadoth =D

Her Yönüyle Roman Yazımı - Jim Lavene 

Bu benim başucu kitabım artık biliyorsunuz. O kadar seviyorum ki bu kitabı, bu türde üstüne kitap tanımam=) Ben bu kitaptan vakit buldukça 5-10 sayfa okuyorum, yazıyorum, çiziyorum, not alıyorum.. çok zevkli bir okuma oluyor benim için. Bayramda da keyifle okumak istiyorum.

Zehir Ustası - Maria V. Synder

İlk çıktığı andan itibaren elimde olan bir diğer kitap daha, DEX Yayınları'ndan ne çıksa okurum, çünkü muhteşem kitapları ülkemize getiriyorlar ve özellikle Young Adult - Genç Yetişkin türünde olduğu için bu kitapları çok seviyorum. Zehir Ustası'nın da çok ilginç bir konusu var, Yüz Bin Krallık'ı bitirir bitirmez başlamayı düşünüyorum;)

Bunlar dışında okuduğum bir kitap daha var, ama ondan şu an bahsetmeyeceğim. Kısacası Kurban Bayramı okuma listem böyle. Tatilde vakit buldukça elime çayımı ya da kahvemi alıp kitap okumayı planlıyorum.

Bu arada tatilde izlenecekler listem de şöyle:


Once Upon A Time 2. Sezon : Başlayalı birkaç hafta oldu ama ben izleyemedim, şimdi tatilde hevesle yeni sezona başlamayı planlıyorum. Birinci sezon muhteşemdi, 2. sezon da bomba gibi başladı diyorlar, bakalım neler olmuş=D

Disney Çizgi Filmleri: Şu sıralar Disney filmlerini edinmeye çalışıyorum ve bütün hepsi elimde olsun, sıkıldıkça oturup izleyeyim. Tatilde de birkaç tanesini izleme planım var;))


Yeşilçam Filmleri: Bu sabah Gülşen Bubikoğlu ile Cüneyt Arkın'ın bir filmini izleyerek tatilime bşladım=D Ne kadar özlemişim Türk Filmi izlemeyi, ben Yeşilçam Sineması'nı çok ama çok seviyorum ve takdir ediyorum. Tatilde bol bol Türk filmi izlemek lazım;)

İşte böyle bol kitaplı, bol filmli güzel bir tatil geçirmek istiyorum;) Sizler neler yapacaksınız bu tatilde, planlarınız neler?
Şimdiden Kurban Bayramınız da mübarek olsun! ^o^


22 Ekim 2012 Pazartesi

Okumayı Düşündüklerim: Sherlock


Tanıtım Yazısı: 

Aralık, 1893. 

Son Sherlock Holmes öyküsünü merakla bekleyen Londra sakinleri, o sabah Strand dergisini açınca paniğe kapıldılar. Holmes'un yaratıcısı Arthur Conan Doyle, kahramanlarının hayatına son vermişti. Londra yasa büründü. Kalabalıklar kara matem pazıbendiyle dolaştı sokaklarda. Doyle'u neredeyse katillikle suçlayıp bir açıklama beklediler. Ama o sır küpü yazar ağzını açıp tek kelime etmedi.
Sekiz yıl sonra ise bu kahraman, tam da öldürüşü kadar ani ve beklenmedik şekilde, yeni maceralar için hayata dönmüştü. Ama yine bunun nedenine ilişkin hiçbir açıklama yapılmamıştı. Yazarın bilinmeyen nedenlerine ışık tutabilecek, kronolojik olarak o dönemi yansıtması gereken günlüğü ölümünden sonra kaybolmuştu. Geçen onca yılda da bulunamadı. 
Yoksa bulundu mu?

Ocak, 2010.
Telif hakkı davalarında danışman olarak çalışan Harold White seçkin bir Sherlock Holmes topluluğu olan Baker Sokağı Serserileri'ne kabul edilince, Holmesseverlerin kayıp kutsal kâsesinin, yani kayıp günlüğün avına çıkacağı aklına hiç gelmezdi. 
Ama dünyanın önde gelen Doyle araştırıcısı otel odasında ölü bulununca, sayısız dedektiflik öyküsünün gösterdiği mantık yürütme yolunu kullanarak araştırmayı üstlenme işi Harold'a düştü. New York'tan Londra'ya gidip cinayeti aydınlatmak ve kayıp günlüğü bulmak gibi bir vazifesi vardır artık. Bu görevde ortağıysa muhabir olduğunu söyleyen genç, cesur ve Arthur'un çözmeyi başaramadığı bir kadındır.
"Zekice oluşturulmuş bir polisiye macera. Tarihi roman ve düşünsel polisiye eser tutkunları, hele de Sherlock Holmes hayranlarının okunacaklar listesinde mutlaka yer alması gerekiyor. Bu eser, yüksek orijinallikte olmanın yanı sıra, edebiyat tarihindeki öncüllerine de sıkı sıkıya bağlılık ve saygı besleyen bir yapıya sahip. Yeni bir Sherlock Holmes tadı yakalamak artık çok zor bir iş; ancak Graham Moore bunun üstesinden başarıyla ve görünene göre kolaylıkla gelmiş."
Matthew Pearl
"Müthiş bir macera! Edebiyat tarihindeki büyük bir gizem Arthur Conan Doyle ve Bram Stoker'ın etrafında çetrefilli biçimde sürerken, Sherlock Holmes'dan parçalar öyküyü ustaca destekliyor. Sherlock'un dolambaçlı olduğu kadar zekice kurgulanmış bir öykü olduğunu anlayıp ona hayran kalmak içinse Holmes gibi usta bir dedektif olmaya gerek yok."
Rupert Holmes

20 Ekim 2012 Cumartesi

Güzel Bir Cumartesi Günü; Kitap + Kırtasiye Alışverişi

Bugün sevgilimle gezdik, tozduk; benim uzun zamandır gitmeyi istediğim bir kırtasiyeye gittik ve sonra da D&R'a baktık. Kırtasiyeyi pek beğenmedim, ihtiyacım olan bir iki şeyi aldım. D&R'a da MT (Masking Tape) geldiğini duymuştum ama iki gündür Bursa'daki merkezi şubelerine bakıyorum bakıyorum yok. Bu yüzden D&R'a uğramıştım ama başka güzelliklerle karşılaştım. Ne zamandır kitap almaya gitmediğim için bilmiyordum, 9.90'lık muhteşem bir kampanya varmış ve ben de çoook istediğim bir kitabı orada görünce dayanamadım aldım, aşağıda fotoğrafını görebilirsiniz;) Bir de Notelook defterlerini çok seviyorum, D&R'a orta boylarda yenileri gelmiş, daha önce görüp beğendiğim bir desenlisi vardı aslında büyük boyunu istiyordum ama olsun dayanamadım hemen aldım=) Hem de çizgisizmiş, çok mutlu oldum=)) Sonra Starbucks'da dinlenirken de aşağıdaki fotoğrafları çektim. İşte benim için yoğun bir haftanın ardından güzel bir cumartesi oldu. Siz neler yaptınız?=)





17 Ekim 2012 Çarşamba

Okumayı Düşündüklerim: Gece Okulu - C. J. Daugherty










Tanıtım Filmini izlemek için tıklayın...
 
GECE OKULU / C. J. Daugherty
Müzik: Cenk Çelebioğlu, Kurgu: Ceyda Sarıhan
Herkes yalan söylerken kime güvenebilirsin?

Allie’nin dünyası başına yıkıldı.
...

Okuldan nefret ediyor. Erkek kardeşi evden kaçtı. Üstüne üstlük kısa süre önce tutuklandı. Yine… Şimdi bir de annesiyle babası onu evinden uzaklara, kimsenin adını duymadığı bir okula gönderiyorlar.

Her şeye rağmen Allie yatılı okulunda mutlu oluyor. Yeni arkadaşlar ediniyor. Bir de Carter var; görür görmez yakınlık duyduğu, yalnızlığı seven, karamsar bir oğlan.

Ama bir gün Allie çatıda garip sesler duyuyor…
Ve akşamları ormanda gizemli gölgeler görmeye başlıyor.

Cimmeria Akademisi sıradan bir okul değil.
Gece Okulu’nun öğrencilerinin ne yaptığını kimse bilmiyor.

 Öğretmenler büyük bir sır saklıyorlar.
Allie okulun ne kadar tehlikeli olduğunu anlıyor…
Hepsi korkunç bir sona doğru sürükleniyor.

 

7 Ekim 2012 Pazar

Pazar Gecesi

Bir hafta sonu daha geride kaldı, nasıl da çabuk geçti gitti=) Bir süre önce iş değişikliği yaptım o yüzden hayatımı bir düzene oturtmaya çalışıyorum işte o nedenle de blogumla (+Kırtasiye blogumla da) fazla ilgilenemiyorum şu günlerde. İş saatlerim daha bir düzenli oldu, bu sayede kendime ayırabildiğim vaktim de düzene girmiş oldu. Bir süredir kitap da okuyamadım, onun yerine bol bol sınav kağıdı okuyorum=P Ama inşallah herşey daha bir düzene girecek, blogumla ve kitaplarımla da daha çok ilgileneceğim diye düşünüyorum.

Dediğim gibi bu hafta sonum sınav kağıtlarıyla geçti=) O yüzden kitap okuyamadım. Blogda geçen hafta Yüz Bin Krallık'ı okumaya başlayacağımı söylemiştim, ama ancak bu hafta sonu başlayabildim ve o da 12 sayfa falan=(( Neyse inşallah bu hafta okuma düzenimi eski haline döndürmeye çalışacağım=) Okunmayı bekleyen öyle harika kitaplar var ki sırada; ipucu nefis DEX kitapları;))

İşte benden haberler böyle, bol okumalı, renkli kitaplı güzel bir hafta olsun önümüzdeki hafta;))


4 Ekim 2012 Perşembe

Kolektif Kitap

Bir süredir Kolektif Kitap'tan mailler alıyorum, açıkçası yayımladıkları kitapların hepsi tam benlik, hepsi birbirinden güzel. Ben en kısa zamanda bu güzel kitaplardan almak istiyorum, sizlerle de paylaşayım istedim. 


Kolektif Kitap iletişim bilgileri: