31.01.2013

Kitap + Blog



Ofiste birşeyler okuyorum, yazıyorum fotoğrafları. Kaç gündür yoğunluktan bir bloguma giremedim, bugün girdim yorumlar birikmiş. Bu blog dünyası ilginç bir dünya, insan çok şey öğreniyor. Mesela 2 dakikada "canımlı, cicimli" olunabiliyor. Ben özel hayatımda çok nadir "canım" derim insanlara gerçekten içimden geliyorsa. Tamam bu bir sevgi gösterisi olabilir ama karşınızdakini ne kadar tanıyorsunuz ki hemen sizin "canınız" oluyor?

Gerçekten insanın bir patlama noktası var. Twitter'ı da ondan kapattım zaten, "canımlar,cicimler" sonra yersiz laf sokmalar. İnsanların kendisine saygısı kalmamış ki başkalarına saygısı olsun. Çekilemeyecek bir noktaya gelmişti anlayacağınız. Ben bu blogu kendi mutluluğum için açtım; birşeyler öğreneyim, yazayım, paylaşayım ve isteyen de takip etsin, fikir, görüş alışverişleri yapalım. Güzel yorumlar geliyor sağolun ama cidden bazen öyle yorumlar geliyor ki yani cevap versen bir türlü vermesen bir türlü. Hani "bloguma beklerim" yazılarından birçok blogger şikayetçi ya onun gibi daha neler var rahatsızlık veren. Sırf kimse kırılmasın diye anlamsız sorulara cevap verme mecburiyetinde hissettiğim zamanlar oldu ama bundan sonra üzülmeyin, kırılmayın her yoruma cevap verecek değilim. 

Blogumda birçok şey paylaştım bu zamana kadar, sevdiğim şeyleri yaptım bundan sonra da sevdiğim şekilde blogumda yayınlar yayımlayacağım ama bazı değişiklikler düşünmekteyim açıkçası. Özellikle geçen sene hiç istemediğim şekilde "taklit" durumları yaşadım. Kitap bloglarında birbirine benzer konular, bazı standart yazın tarzları olabilir ama direkt olarak blogumun ismi bile taklit edildi. Bu gibi şeyler insanı yıpratıyor, üzüyor. Yani zamanla birçok şey birikiyor ve sıkıntı veriyor. Biraz içerikle ilgili değişiklikler yapacağım. Çünkü insan hayatı hep aynı ilerlemiyor, zevkler, düşünceler değişiyor. Zaten hayat hep aynı tempoda ilerlese sıkıcı olurdu. 


4 yorum:

  1. Şahsen bir şey söylemek ya da sormak istediğimde, net ortamında sadece yazı olduğundan, mimik ve ses olmadığından cümlemin sonuna canım eklerim. Aksi durum çok soğuk, emrivaki geliyor. Bu şekilde algılanabileceğini hiç düşünmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişiden kişiye farklı anlamlar taşıyabilir tabii.

      Sil
  2. Haklısın. Ben de bir süredir blog yazmayı bırakmayı düşünüyorum. Hatta bıraktım desem yanlış olmaz. Sizleri takip etmek için kapatmayacağım ama yazmayacağım da. Blog çok güzel evet, twitter da öyle ama bir kitap ismi yazıyorum 'yayınevi ne?' diye soruyor biri. E kardeşim google a yazsan daha çabuk cevap alırsın bana sormana ne gerek var? Okuduğum kitaba laf atanlar mı dersin, yazdığın bir şeye abuk cevaplar veren mi dersin ne ararsan var.
    Ben de bu konuda epey doluyum açıkçası.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Evet Gizem haklısın, işte sen de anlıyorsun durumu. Burada daha zengin fikir, görüş paylaşımları olsun istiyor insan, sonuçta niye kitap yorumları yapıyoruz? Birbirimizle okuduklarımız hakkında doyasıya konuşalım, tartışalım diye. Blog yazmayı bırakırsan üzülürüm tabii, en sevdiğim bloggerlardan birisisin.

    YanıtlaSil