23.01.2013

Superman: Earth One, Volume 2 - Straczynski, J. Michael

Orijinal ismi: Superman: Earth One, Volume 2
Yazar: J. Michael Straczynski
Çizer:  Shane Davis
Dil: İngilizce
Yayınevi: DC Comics
Tür: Grafik Roman
Seri: İkinci Sayı
Sayfa sayısı:136

Tanıtım Yazısı:  Following the events of the NEW YORK TIMES bestselling graphic novel by acclaimed writer J. Michael Straczynski and superstar artist Shane Davis, comes the long awaited sequel SUPERMAN: EARTH ONE VOL. 2!Young Clark Kent continues his journey toward becoming the World's Greatest Super Hero, but finds dealing with humanity to be a bigger challenge than he ever imagined! From a ruthless dictator to a new love interest who's NOT Lois Lane, things are never easy for this emerging Man of Steel.

And the worst is yet to come, in the form of a man-monster with an insatiable appetite, the Parasite! The only thing that might appease his hunger is The Last Son of Kryptonian! But that will also mean he will have Superman's powers without his conscience, and Kal-El cannot come anywhere near him, even though he has to stop him!

Neden Okudum? Serinin ilk sayısını geçen hafta okumuştum ve beğendiğimi yazmıştım, elimde olan ikinci sayıyı bir an önce okumak için sabırsızlanıyordum ve bu sabah vaktim olunca hemen elime aldım ve bitirdim. İlk sayı devam etmek için önemli bir nedendi çünkü daha önce de yazdığım üzere Superman'in daha önce çıkan çizgi romanlarını okumadım, ama bu yeni bir seri, herşey baştan anlatılıyor ve açıkçası okuma nedenlerimden en önemlisi de bu.Genç Superman'in kendini arayışını pek sevdim ben.

Kapak Tasarımı: Bu sayının hikâyesine uygun güzel bir kapak olmuş. Bu sayıda daha güçlü, daha kendinden emin bir Superman karşımıza çıkıyor ve bu kapak da bunu iyi yansıtıyor. Filmlerinde göremeyeceğimiz kadar etkili bir Superman tasviri bu bana göre.

Yorumum: İlk sayıda Clark'ın nasıl Superman kimliğine büründüğünü görürken bu sayıda Superman olmanın zorlukları, buna alışma süreci ve bir süper kahraman olarak yaşadığı iç çatışmalara şahit oluyoruz.

Gerek Lois'in yaptığı araştırmalar, gerek Clark'ın geriye dönük hatırladığı olaylar bize Clark'ın "farklı" biri olarak insanlar arasında yaşamanın ona getirdiği zorlukları ve hissettiklerini ortaya döküyor. Yalnızlık kavramı onun hayatının şekillenmesinde önemli bir rol oynarken bu kavramın onu nasıl "iyi" olmaya ittiğini ve "doğru"yu bulmasını sağladığına şahit oluyoruz ama bir taraftan da bu sayının "kötü" adamı Ray açısından da "farklı" olmanın onu nasıl "kötü" olmaya ittiğini görüyoruz. Bu çatışma "iyi" ve "kötü" olmanın ya da olmayı seçmenin aslında ne kadar kolay olduğunu da gösteriyor. Yaşadıkları farklı deneyimler ama bir taraftan da hissettikleri aynı duygular onları bir yol ayrımına sürüklüyor. Ray seçimleri sonucunda kız kardeşini kaybediyor, Clark seçimleri sonucunda bir süper kahraman oluyor. Hayat onlara verdiği zorluklarla sınıyor ve görüldüğü üzere onlar bu yolda ya kazanıyor ya kaybediyor.

Ray ile birlikte asıl hikayemiz yani Superman'in hikayesi de şekilleniyor. Adım adım onun kendini buluşuna, hayatını şekillendirmesine biz de şahit oluyoruz. Ancak bir taraftan işler onun düşündüğünden daha karmaşık bir hâl alıyor. Süper kahraman olmak da sanıldığı kadar kolay değil. Askerî üste işler karmakarışık bir hâl alıyor ve karşımıza tanıdık bir isim çıkıyor: Luthor =D Haha bu beni çok sevindirdi ama karşımızda bu sefer 2 Luthor var ki bu işi daha da ilginçleştiriyor. Bir sonraki sayıyı ise sabırsızlıkla bekliyorum.

Puanlama: 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder