3.12.2013

Kıyamet Gösterisi ~ Neil Gaiman ve Terry Pratchett


Uzunca bir süredir Kıyamet Gösterisi'ni okuyorum ve sonunda bitirmeme çok az kaldı. Nasıl keyif aldım, bu kitap beni nasıl mutlu etti anlatamam. Neil Gaiman'ın o bilindik, keyif dolu, renkli ama bir yandan da karanlık tarafı Terry Pratchett'ın eğlenceli yazımıyla birleşmiş ortaya muhteşem bir kitap çıkmış. Gaiman'ın en sevdiğim çizgi romanlarındaki o tadı bu kitapta görmek çok hoşuma gitti, inanılmaz keyifli bir okuma oldu benim için. Bir önceki okuduğum kitabı Ara Dünya'ydı ve ondan bu kadar keyif almamıştım ama bu kitap inanılmaz bir özenle yazılmış, bambaşka bir kurguya sahip. Dipnotlardan tutunda birbirinden farklı karakterlerin olayları anlatışına yapılan geçişler olsun, Crowley olsun =D beni mutlu eden birçok güzel detaya sahip bu kitap, çok ama çok sevdim. 

Neil Gaiman özellikle son zamanlarda çok "popüler" oldu. Kendisi her zaman ünlüydü, demek istediğim popüler kültürün akışına kendini kaptıranlar da fazlasıyla okuyor kendisini. Ben Gaiman'ın popüleritesine bayılıyorum doğrusu, çünkü kendisi bir nevi yaşayan bir efsane ve özellikle internet kullanma alışkanlığı muhteşem bir şey. Yalnız popüler kültürün etkisiyle değilde gerçekten tarzını sevecek kişilerin biraz araştırma yapıp okumasında fayda var yazarı ve eserlerini çünkü çok güçlü bir tarzı var bana göre. Ve Gaiman severler, bu kitap kesinlikle bir başyapıt değil mi? =D

Sırada bekleyen 3 adet Gaiman kitabım var ama ard arda onu çok okuduğum için biraz ara vermek istiyorum veee doğum günü hediyesi mangalarıma başlamayı düşünüyorum ^^

Bu senenin son ayında sizin okuma planlarınız neler? =)





1 yorum:

  1. Kitapla ilgili bir çok yorum okudum bir türlü bilemedim sevip sevemeyeceğimi. Otostopçunun Galaksi Defteri'ni sevdiyseniz mutlaka okuyun denmiş ama ben onu da sevmemiştim :) Benim için hatta tam bir hayal kırıklığı oldu, çok heveslenerek almıştım çünkü. Bu kitap hakkındaki yorumlar da beni cezbediyor ama ne yapayım Güngör! :)

    YanıtlaSil