27 Mayıs 2013 Pazartesi

MOOC | Massive Open Online Courses

Merhaba,

Bugün sizlere belki bildiğiniz, belki de bilmediğiniz ama ilginizi çekebilecek bir eğitim türünden bahsedeceğim. MOOC yani Massive Open Online Courses benim de birkaç ay önce öğrendiğim, oldukça ilgimi çeken, Türkçeleştirdiğimizde Açık Öğretim benzeri bir eğitim sistemi. İnternet üzerinden bu eğitim sistemine dahil olabiliyorsunuz ve çoğunlukla ücretsiz katıldığınız ya da cüzi miktar ödediğiniz bu eğitim programlarını çeşitli üniversiteler veriyor. Programa dahil olabilmek için öncelikli şartlardan biri Advanced seviyede İngilizce bilmek çünkü çoğunluğu İngilizce bu programların ve eğitim video, okuma, eğitim programının forumlarında eğitimle ilgili yazışmalar, essayler ya da farklı ödevlerden oluşuyor ve bu çalışmaları yapabilmek için iyi düzeyde İngilizce bilmek önemli bir unsur.

Bu eğitimlere ulaşabilmek için http://www.mooc-list.com/ ya da http://mooc.ca/ adreslerine bakabilirsiniz ancak benim şu ana kadar en memnun kaldığım siteler https://www.canvas.net/ ve https://www.coursera.org/ oldu. Bu sitelere gittiğinizde çeşitli üniversitelerin verdiği farklı konulardaki eğitimlere katılabilirsiniz. Bu üniversitelerin sunduğu akademik eğitimler konusunda uzman profesörler tarafından sunuluyor ve sizinle aynı ilgi alanına sahip, öğrenmeyi seven farklı ülkelerden kişilerle de iletişim kurma imkanı bulabiliyorsunuz. Eğer sertifikalı bir programa katılırsanız bu da kariyeriniz için güzel bir edinim oluyor.

Ben yakın zamanda çok istediğim bir programa başlayacağım ki blogumda paylaşmam da gayet uygun olacaktır zira zaman zaman burada da çalışmalarımdan bahsetmeyi ve kendi çalışmalarım üzerinde durmayı planlıyorum. Program size burada bahsettiğim https://www.coursera.org/ sitesinden University of Michigan'a ait bir program ve adı Fantasy and Science Fiction: The Human Mind, Our Modern World gördüğünüz gibi edebiyata uygun bir program (aslında daha geniş bir alanı kapsıyor olsa da). Ben özellikle kendi mezun olduğum alanla ilgili uzun zamandır kitap okumak dışında fazla bir çalışma yapmış sayılmam çünkü akademik eğitim alanında çalıştığım için pek mümkün olmuyor; ancak en çok istediğim şeylerden biri bu alanda kendimi geliştirmeye ve kariyerime katkıda bulunmaya devam etmek. Kendi alanım daha önce de bahsettiğim üzere İngiliz Dili ve Edebiyatı; dediğim gibi blogumda da bu alanda yaptığım okumalardan ziyade hobi olarak okuduğum, okumak istediğim birçok şeyden bahsettim ama bir süre önce de üzerinde durduğum üzere biraz daha kişiselleştireceğim blogumu;) Kısacası bu eğitime dahil olmak benim açımdan oldukça faydalı ve aynı zamanda eğlenceli olacak.

Eğer MOOC hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz wikipedia adresine http://en.wikipedia.org/wiki/Massive_open_online_course de bakmanızda fayda var ki benim yazdıklarım çoğunlukla şu ana kadar kendi edindiğim bilgiler / deneyimler. Dediğim gibi daha fazla öğrendiğim ve ilginizi çekebileceğini düşündüğüm birşeyler olursa zaten sizlerle yine paylaşırım ve tabii kendi deneyimlerimi de paylaşacağım.

Ve daha da açıklayıcı olacağını düşündüğüm şu videoyu da izlemenizi tavsiye ederim, çok güzel hazırlanmış bir video;)



26 Mayıs 2013 Pazar

Ne Okuyorum: Ayın Kız Kardeşleri Serisi #3 Karanlık

Beni takip ediyorsanız zaten Ayın Kız Kardeşleri serisini ne kadar çok sevdiğimi biliyorsunuzdur. Aynı zamanda bir süre önce "okuyamama problemim" olduğunu da biliyorsunuzdur=) Bu süreçte birçok kitap elimde süründü ve ne yazık ki yarım kaldı ki bu kitapların büyük bir çoğunluğu da çok sevdiğim, okumayı çok istediğim kitaplardı. Önceden de belirttiğim gibi kitaplar gayet güzel olmasına rağmen çektiğim sıkıntı bu kitapları yarım bırakmama neden oldu. Sonuç olarak bu kitapları yarım yamalak bırakmayı sevmediğim için zaman zaman elime alıyorum ve bu sabah kahvaltıdan sonra Karanlık'ı elime aldım ve keyif dolu bir zaman geçirdim. Uzun zamandır bir kitabı böyle elime alıp keyifle okumamıştım. Bu seriyi zaten çok seviyorum, serinin bu kitabı da üç kardeşten biri olan Menolly'nin ağzından anlatılıyor. Bana göre ismi gibi bu kitap, serinin en karanlık hikayesine sahip. Önceki kitapta Delilah'ı başta çok sevmememe rağmen sonradan ısınmıştım, daha doğrusu karakterlerin hepsini seviyorum ama Camille'in yeri ayrı olduğu için diğer karakterlere onun kadar ısınamadım ve Menolly için de durum aynı. Ben vampirleri, vampir hikayelerini çok severim, sanırım Menolly henüz çok güçlü bir karakter olmadığı (hikayeler ilerledikçe bu durumun değişeceğini düşünüyorum) için ona çok ısınamadım. Dediğim gibi hikaye ilerledikçe Delilah da olduğu gibi Menolly için de düşüncelerim farklı yönde şekillenecektir.

Yazar aslında çok cesur bu konuda bana göre. Yani hikaye, seri, Camille gibi güçlü bir karakterle başladı ve sonrasında farklı karakterlerin ağzından devam ediyor. Bu bana göre bir yazar için çok cesur bir davranış ki ben de seriyi Camille'le sevdim ve şu an onun kitaplarına gelmeyi sabırsızlıkla bekliyorum ama yine de yazar bu konuda çok başarılı olduğu için diğer kitapları da severek okuyorum.

Şu an 134. sayfadayım, bu seride hikayeler birbiriyle bağlantılı ancak her kitapta farklı başka bir olay ile de mücadele ediyor karakterler ve bu kitapta da bu farklı olaya girmiş bulunuyoruz. Açıkçası şu an için diğer ilk iki kitap kadar heyecan duymasam da severek okuyorum kitabı. Bilemiyorum, seriyi ve kitapları okumayı seviyorum ama Camille'i okumak istiyorum sanırım ondan bu sabırsızlığım =D

Çok uzun serileri okumayı sevmiyorum genelde ama bu serinin ilk kitabını okuduktan sonra diğer bütün kitaplarını hemen aldım ve hiç pişman değilim doğrusu, çok çok seviyorum seriyi. Belki de "urban fantasy" türünün çok güzel bir örneği olmasından da kaynaklanıyor bu sevgim. Aslında tam olarak urban fantasy değil epic fantasy türü de hakim bu seriye, bu açıdan seviyorum konuyu.

Umuyorum ki kitabı kısa bir sürede bitirip, keyifle diğer kitaplara da devam ederim. Zaten sırada Camille'in hikayesi var, nasıl mutluyum nasıl mutluyum anlatamam ;))


19 Mayıs 2013 Pazar

19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı



"Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz... Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar. Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir." ~ Mustafa Kemal ATATÜRK




16 Mayıs 2013 Perşembe

Aylak Adam Okurken Farkettim ki...



Geçenlerde Kitap Okuyamama Problemi yazımda çektiğim sıkıntıdan bahsetmiştim. O zaman hem buradan hem de twitterdan çok güzel yorumlar gelmişti; birçok kişi bir süre sonra atlatırsın demişti. GizliKız'ın bir yorumu vardı, "O büyülü cümleyi bulana kadar yarım kalacak kitaplar..." demişti =) Benim büyülü cümlelerim Aylak Adam'daymış. Böylesine güzel yazılmış edebi eserler nasıl da insanın okuma aşkını ortaya çıkarıyor. Bu gece Aylak Adam'a Birsen Tezer eşlik ediyor, nasıl da yakıştılar birbirlerine.

Siz neler okuyorsunuz?

Keyifli okumalar herkese =)


12 Mayıs 2013 Pazar

Kitap Çekilişi! (Sonuç + Yeni Talihli)

20 Nisan 2013 tarihinde başlatmış olduğum hediye kitap çekilişinin sonucunu burada açıklamıştım. Ancak kazanan kişi benimle iletişime geçmedi ve ben de bir hafta beklemenin ardından yeni bir talihli seçtim; tabii ki videodan öğreneceksiniz;)

Kazanan kişi posta adresini renklikitap@yahoo.com'a gönderirse bir hafta içinde hediyelerini yollayacağım.



11 Mayıs 2013 Cumartesi

Kitap Alışverişi

Bugün küçük bir alışveriş yaptım ^.^ Şu an benden mutlusu yok ^o^



Cumartesi İlk 10: Adaya Düşsen Yanında Olmasını İsteyeceğin Kitaplar


Cumartesi İlk 10 Sihirli Kitap blogunun sahibi Akın tarafından başlatılmış bir etkinliktir. Onun bu haftaki yazısını okumak için: Buraya Tıklayın!

Etkinliğin bu haftaki konusu yine çok zor! ''Adaya Düşsen Yanında Olmasını İsteyeceğin Kitaplar'' =)) Tamamen aklıma ilk gelenleri yazarak oluşturacağım bir liste ve yine öncelik sırası yok  ;)


1. Pride and Prejudice - Jane Austen

2. Wuthering Heights - Emily Brontë

3. Sandman Çizgi Roman(ları) - Neil Gaiman

4. Agatha Christie'nin herhangi bir kitabı

5. Sherlock Holmes (kitaplardan herhangi biri) - Arthur Conan Doyle

6. Dracula - Bram Stoker

7. Ölümsüz Serisi'nin herhangi biri - Mary Janice Davidson

8. Virginia Woolf'un herhangi bir kitabı

9. Alice Harikalar Diyarında - Lewis Carroll

10. Jules Verne'nin kitaplarından herhangi biri.


Evet epey karışık bir liste oldu, hatta bazı yazarlarda seçim yaparken zorlandım ama genel olarak çok sevdiğim kitapların bir kısmını yazabildim=P 

Siz de katılmak isterseniz, Akın'ın bloguna mutlaka uğrayın: Buraya Tıklayın!


9 Mayıs 2013 Perşembe

Kırtasiye: Crayola Crayons



Küçükken bu boyalara sahip olduğumu hatırlıyorum ama geçmiş zaman belki de markası farklıydı. Ben hep mum boya dedim ama sanırım şimdilerde kendi dilindeki adı da epey bir kullanılıyor: crayon. Özellikle renk çeşitliliği açısından ve sade tasarımından da ötürü çok beğeniyorum bu boyaları.

Şu an bulunduğum şehirde hiçbir yerde denk gelmedim, hatta Türkiye'de de olup olmadığını bilmiyorum. Türkiye'de tabii ki bazı markalarda benzerleri var bu boyaların ancak bu orjinalleri hepsinden daha güzel bana göre.

Yabancı sitelerden (amazon gibi) sipariş edebilmek mümkün, ama gönül isterdi ki ülkemizde de bu güzel ve meşhur boyaları bizler de kullanabilseydik.


Bu arada http://www.colourlovers.com/'da eğlenceli bir yazıya rastladım ve bütün renklerin isimlerinin de olduğu bir resmi gördüm, o kadar büyüleyici ki =) Şu adreste siz de görebilirsiniz: http://www.colourlovers.com/web/blog/2008/04/22/all-120-crayon-names-color-codes-and-fun-facts

Birgün gerçekten şöyle en fazla sayıda rengin olduğu kutulardan edinmek istiyorum! =D

[Resimler Google Görseller'den alınmıştır.]


8 Mayıs 2013 Çarşamba

Kitap Okuyamama Problemi =/


Da da dara dara... AFRO CIRCUS!

Bayılıyorum Afro Circus'a =D Bugün güne yine bu şarkı dilimde başladım, yok böyle bir eğlence, karar verdim yakın zamanda birkaç tane izlemediğim animasyonu izlemeye =D Bayılıyorum animasyonlara, çizgi filmlere; şu sıralar Cartoon Network'e bakıyorum, acaip espriler dönüyor bazen çatlıyorum gülmekten =D

Dün gece twitterda da yazmıştım burada da yazayım; kitap okuyamama probleminiz oldu mu hiç? Hayatımda ilk defa böyle bir problem yaşıyorum bir süredir. Zaten blogda da videoda falan olması lazım bahsetmiştim, ne yapsam aşamadım. Elime aldığım en harika kitaplar yarım kalıyor, kafayı yiyeceğim. Sonra elimde süründükçe okuma hevesim iyiden iyiye kaçıyor. Bakalım yazın gelmesiyle içim daha bir kıpır kıpır, belki eski halime dönerim (umarım!) Ama yine de size de sormak istiyorum böyle bir durumda ne yapıyorsunuz? Böyle bir problemi nasıl aşıyorsunuz?

Güzel bir başka şarkıyla yazımı sonlandırayım;) Hepinize keyifli, bol okumalı bir gün dilerim ;))

                                    

4 Mayıs 2013 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: En Kaliteli Kitap Blogları


Akın'ın Sihirli Kitap isimli blogunda yapmış olduğu bu güzel etkinliğe bu hafta ben de katılmak istedim zira konusu oldukça eğlenceli. Akın kaliteli kitap bloglarını listelememizi istemiş, bu çok güzel çünkü kitap blogları günden güne artıyor ve yepyeni isimler aramıza katılıyor, biz de bu güzel etkinlik sayesinde yeni bloglar da tanıyabiliyoruz (Ben birkaç tanesini not aldım bile ^.^) Kendi listemi yapmadan önce bugün bu etkinliğe katılan birkaç blogda ismimi gördüm ve ne tatlı yorumlar yapmışlar öyle ^o^ Çok mutlu oldum, çok teşekkürler herkese ;))

Listeyi yazarken kriterlerim şöyle oldu; birçooook blogu takip ediyorum, ama etkinlik "10" tanesini istiyor bizden, o nedenle uzun zamandır takip ettiklerimi eklemek istedim. Yoksa dediğim gibi yazacak çook blog var ;) Bir de üzerinde durulması gereken şey; yazdıklarım herhangi bir öncelik taşımıyor (1. ya da 2. sıralaması yok) hepsi aynı derecede iyi benim gözümde ;) Neyse uzatmadan hemen yapayım listemi ^o^



Gece Kütüphanesi: http://bibliofk.blogspot.com/ (+ Düşler ve Cinayetler Kulübü http://duslervecinayetler.blogspot.com/)








Şimdi listeye baktığınız zaman bu blogların bazıları "kitap blogu" değil diyebilirsiniz; ama ben farklı düşünüyorum. Kişisel bloglar olarak sınıflandıracak olsak bile bu bloggerlar yaptıkları kitaplara dair her tür paylaşımlarıyla benim gözümde aynı zamanda çok değerli kitap bloggerları. Paylaştıkları kitapları, kitap yorumlarını ve diğer her şeyi çok seviyorum, dediğim gibi herhangi bir öncelik sıralaması yok sıkı takipçileriyim hepsinin ;)

Bunlar dışında daha yazmak istediğim çoook fazla blog var; yerli, yabancı... Birçoğu zaten takipçisi olduğumu biliyordur, isimlerini yazmadım diye darılmasınlar ;) Bu arada etkinlik sahibi Akın'ın blogunu da zaten takipteyim, onu ayrı tuttum ;D


Kitap Çekilişi! (Sonuç)

20 Nisan 2013 tarihinde başlatmış olduğum hediye kitap çekilişi için katılım sonlanmış bulunmakta. Yarın video çekip açıklayacağımı belirtmiştim çekiliş yazımda ama dayanamadım hemen bu akşam çektim videoyu =D Dediğim gibi çekiliş sonucunu videodan öğreneceksiniz ;)


Çekiliş için yorum bırakan herkese çok teşekkür ederim ;)