25 Kasım 2013 Pazartesi

Doğum Günü Hediyeleri ^.^

21 Kasım benim doğum günümdü; eşimle iş çıkışı şahane bir kırtasiyeye gittik ve oradan hem daha önce görüp beğendiğim hem de o anda hoşuma giden birkaç şey aldım :)


Beni mutlu eden 2 şey var biliyorsunuz; kitaplar ve kırtasiye ürünleri ^.^ ve bu sabah da masamda bu paketi buldum;


İş yerinden çok sevdiğim bir arkadaşım bu güzel paketi ben gelmeden masama bırakmış ve ben de heyecanla hemen açtım =)


Animesini çok isteyip de bir türlü izleyemediğim bu seriyi görünce şok oldum, gerçekten harika bir seçim yapmış benim için ^o^

Ve son olarak bunu da paylaşmak istiyorum; birkaç gün önce çok sevdiğimiz arkadaşlarımdan tam bana göre bir doğum günü hediyesi daha aldım ^o^


Benim için harika hediyeler her biri ve inanılmaz mutlu oldum ^o^

Kaç yaşına girdin derseniz ... =)


Evet 21 Kasım'da 30 oldum ^o^


23 Kasım 2013 Cumartesi

19 Kasım 2013 Salı

İyi ki Doğdun Renkli Kitap!


Bugün blogumun doğum günü  =)) 2010'dan beri çok şey değişti, ben değiştim tabii ki blogum da değişti ama Renkli Kitap Okuyanlar günden güne arttı. Blogumu takip eden herkese çok teşekkürler, daha nice senelerde birbirinden güzel kitaplar okuyup paylaşmaya devam edelim;)





10 Kasım 2013 Pazar

Biraz Alışveriş

Okunacak çok fazla kitabım olduğundan bu sene çok nadir kitap alışverişi yaptığım söylenebilir. Neil Gaiman'ı ne kadar sevdiğimi her fırsatta söylüyorum, hatta şu sıralar Kıyamet Gösterisi'ni okuduğumu da biliyorsunuzdur ( bu arada Gaiman'ın en harika kitaplarından biri); Yolun Sonundaki Okyanus da İngilizcesi çıktıktan kısa bir süre sonra İthaki tarafından da çeviride olduğu duyurulmuştu ve ben de sonunda kitapçıya ulaşır ulaşmaz aldım =) SabitFikir artık benim vazgeçilmezim oldu; bir edebiyat/kitap dergisinde bulmak/görmek istediğim her şey var, gerçekten çok seviyrum bu dergiyi.


Geçtiğimiz günlerde CNBC-e Dergi'nin Doctor Who ıvır zıvırları verdiğini görünce, uzun bir zaman sonra ilk kez dergiyi aldım. Tardisli olanın bir tarafında 10th diğer tarafında 11th Doctor var ve kendisi bir kitap ayracı=) Dalek bir etiket ve sol alt köşede flaş yüzünden pek belli olmuyor ama 50. Yıl özel bölümünün posterinin ufak bir magneti var. Dergiyi okumak da epey keyifliydi. Bu arada geçen gün özel bölümün trailerı yayımlandı; heyecan dorukta!! =D Aaa evet az kalsın unutuyordum; o yukarıda Angry Birds yumurta kutusunu içinden minik Angry Birds çıkacak diye aldım ama tam bir hayal kırıklığı oldu, çok saçma şeyler çıktı =/

Bu arada Witches of East End'i izlemeye başladığımı söylemiştim; şimdiye kadar yayımlanan bölümleri bitirdim ve epey keyif aldığımı şimdi heyecanla yeni bölümü beklediğimi söyleyebilirim =) Genç yetişkin türünde cadılı biraz Buffy The Vampire Slayer tadında hoş bir dizi;)





8 Kasım 2013 Cuma

Ve Hafta Sonu Gelir...


İş yönünden çook yoğun bir dönem geçiriyorum diyebilirim, öyle ki yarın da bir seminer için işe gideceğim. Boş kalan vakitlerimde bol bol kitap okumak istesem de itiraf etmeliyim ki uykuya yenik düşüyorum =) O yüzden hala aynı kitabı okumaktayım ama kitap süper gidiyor onu söylemem gerek =) 

İstanbul'da fuara gidenleri epey kıskanıyorum =) Ben de gitmeyi düşündüm ama aşırı yorucu olacağından vazgeçtim, malum epey uzak bir yerde fuar alanı. Bursa'daki Tüyap Kitap Fuarı da epey renkli olduğundan o döneme saklıyorum şimdilik heyecanımı ;) Yalnız bazı yayınevleri fuara özel kitapları erken getirmişler, işte onları kıskanmaktan kendimi alamıyorum--özellikle İthaki Yayınları'nın yeni kitaplarında çok fena gözüm kaldı.
Bu hafta sonu dediğim gibi işe de gideceğimden pek bir plan yaptığım söylenemez ama sizin var mı planlarınız, ya da fuara gittiniz mi, neler aldınız, neler düşünüyorsunuz merakla bekliyorum yorumlarınızı;))

3 Kasım 2013 Pazar

Diziler

Buradaki diziler "yabancı diziler" öncelikle bunu belirtmekte fayda var. Yabancı diziler her zaman hayatımın önemli bir parçası oldu, ne kadar geriye gidebilirim bilmiyorum; Alf, Cosby ailesi hatta Yalan Rüzgârı ve benzersiz Brezilya dizileri (Maria gibi) ile büyüdüm diyebilirim; yani 83 doğmlu birisinin izlediği birçok ünlü yabancı diziyi izlemişimdir.

 Ama işin en güzel yanı ilk gençlik yıllarında tanıştığım diziler tabii ki; o zamanlar Cnbc-e henüz Kanal e olarak anılıyordu ve birçok güzel diziyi sansürsüz, orjinal haliyle cesur bir şekilde verebiliyordu =) Hatta The X-Files o zamanlarda TGRT'deydi de sonradan Cnbc-e vermişti diye hatırlıyorum. Tam anlamıyla ilk gençlik yıllarım Cnbc-e dizileriyle geçti diyebilirim; fanı olduğum ve unutamadığım onca güzel dizi var. Ne yazık ki zaman ilerledikçe insanlar farklı alışkanlıklar ediniyor; bir zamanlar sansürsüz ve rahat bir şekilde keyifle dizi veya filmleri tvden izlerken bir bakıyorsunuz, sansürler, yasaklar insanların bu keyifli ve zararsız alışkanlıkları üzerinde de olumsuz etkilerde bulunuyor. Yasaklamaların ve sansürlemelerin büyük bir etkisi tv dünyasından yine büyük bir kitleyi uzaklaştırdı. Bir diğer neden de tabii ki daha kolay, hızlı ve etkili internete ulaşım yöntemleri; bu sayede çeşitli şekillerde istediğiniz dizi ya da filme ulaşabiliyorsunuz.

Alışkanlıkları değiştirmek kimi zaman keyifli, kimi zaman zorlayıcı olabiliyor. İşin özgürlüklerin kısıtlanmasıyla farklı bir yönde özgürlüklerin gelişmesi tarafı ayrı bir tartışma konusu tabii; ben bu konuya en azından şimdilik deyinmeyeceğim ki bu yazıyı yazma amacım da bu değildi zaten ama ne düşündüğümü az çok tahmin etmişsinizdir diye düşünüyorum;)

Benim dizi izleme alışkanlıklarım da hem bu anlattığım etmenlerin etkisiyle hem de iş hayatına atılmaya başladığım ve bu yönde çok çalışmanın getirileriyle epey değişti. Bir dönem yalnızca bir- iki diziyi bile zor takip eder oldum, ama bir taraftan da biraz seçici olmaya başladım. Bu geçtiğimiz yaz uzun seneler sonra ilk kez 1 aya yakın bir tatil dönemim oldu ve genellikle evde geçirdiğim için istediğim birkaç diziyi izlemeyi başardım ki en önemlisi blogumda yeni bölüm sayacını da gördüğünüz Doctor Who =) oldu.

 Senelerce izlememiş olmanın resmen acısını çıkardım ve ben de herkes gibi 23 Kasım için sabırsızlanmaktayım şu anda :D Doctor Who'nun etkisiyle, dizinin bir yan dizisi diyebileceğim Torchwood'a başladım ki inanılmaz keyifli bir dizi ancak araya başka şeyler de girdiğinden biraz ağır ilerliyorum ;))

 Geçen sene sanırım tek takip ettiğim dizi Once Upon a Time oldu; farklı ve benim sevdiğim türde bir dizi olduğu için izlemekten epey keyif aldım. İkinci sezon başladı ancak henüz bir bölüm izledim, ona da devam edeceğim tabii ki;) Bu dizinin popüleritesi yeni bir yan diziyi doğurdu; Once Upon a Time in Wonderland. Alice'i çok sevmeme rağmen ön yargılıyım bu diziye karşı, iki kurgu aynı anda"çok iyi" devam edebilir mi? Bilemiyorum, ama bir ara şans vermek gerek.

 Sonrasında yaklaşık bir ay önce New Girl'e başladım; Zooey Deschanel'e bayılırım ama bu diziyi neden zamanında izlemedim bilmiyorum, tanrım inanılmaz komik, eğlenceli ve şahane... bir dizi :D Uzun zamandır en keyif aldığım komedi bu oldu diyebilirim rahatlıkla, onda da yeni bölümü beklemekteyim;)

 Geçen hafta Dracula başladı ki hem isminden hem vampirlere bayıldığımdan hem de Dracula rolüne J. Rhys Meyers'i çok yakıştırdığımdan  diziye başladım ve bugün 2. bölümü izledim. Şimdilik fena değil ama çok çok iyi bir dizi olduğunu da düşünmüyorum, zaman gösterecek, umarım mahvetmezler diziyi.

 Son olarak bu hafta sonu Witches of East End'e başladım; bu bir kitap uyarlaması ve gençlik dizisi kıvamında diyebilirim."Cadı"ları sevdiğimden ve zaten fantastik türe bayıldığımdan ilk 3 bölümü izledim, keyifli bir dizi şimdilik devam etmeyi düşünüyorum.

Bunlar dışında izlemek istediğim diziler var mı, ah elbette var,yeni, eski..:D Ama uzun zaman sonra bu kadarına bile vakit ayırabildiğime şaşarken bilemiyorum izlemek istediğim diğerlerine yetişebilir miyim =) Yine de kitap okumanın yanı sıra en sevdiğim diğer şeyin bu dizileri izlemek olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ara ara eskilerden ve yenilerden de bahsedeceğim ama tahmin edersiniz ki kitaplarda sevdiğim türler, burada da kendini gösteriyor genellikle;)

*Resimler google arama sonuçlarından alınmıştır.