22.08.2014

Kitap Alma "Alışkanlığı"


Diyor ki,"Çok fazla kitap ...diye bir şey yoktur". Her kitapsever için bu böyle değil mi? En azından benim için öyle; kitap okumaya doyamıyor insan ama kitap almaya da doyamıyor pek tabii =) Sonra çok fazla okunacak kitap elde birikmeye başlıyor ve sayı arttıkça artıyor... Kitap almak ne kadar keyifliyse okunacak kitap sayısının birikmesi o kadar kötü. En azından benim için. Çünkü ben aldığım her kitabı hemen okuyup bitirmek istiyorum ama sayı arttıkça bekleyenleri okuyacağım zaman da bir o kadar uzaklaşıyor benden.


Sonra, önceki yazımda da belirttiğim üzere, aynı anda birden fazla kitap okuyorum ve bu işi daha da kötüleştiriyor. Neden derseniz; elime bir kitap alıp sonra o bitmeden başka bir kitaba geçmek hem okumamı yavaşlatıyor, hem de elimdeki önceki kitaptan soğutuyor. Bunu hep yapıyorum ama ne yazık ki sonradan benim için hiç de iyi olmadığını görüyorum. Burada birşeyi belirtmekte fayda var; üniversitede bölümüm dolayısıyla okuduğum kitaplar hariç, belki de mecburiyetten ve derse/sınava yetişme telaşesinden o dönemde çok rahat okuyabiliyordum aynı anda birkaç kitabı ama dediğim gibi iş keyfi bir duruma dönüşünce durum apayrı oluyor.

Sonuç olarak zaman zaman farklı yöntemler deniyorum. Elimdeki kitapları azaltmayı, her ay ya da belirli dönemlerde yeni kitaplar alıp onları okuyup bitirmeyi çok istiyorum. Özellikle aylık okuyacağım kitapları belirlemenin ve her ay onları alıp bitirmenin çok keyif verici olduğunu düşünüyorum. Ama bütün bunlar için öncelikle elimdekileri bitirmek lazım.


Bu durumda yapılacak tek şey şimdilik elimdeki kitapları düzenli bir okuma sırasına koymak ki böylelikle elimdekileri azaltabileyim. Doğrusu kitap almamam lazım ama bu hiç de kolay olmuyor benim için =) Bir de yeni kitaplar okunmayı bekledikçe kitaplıkta aslında yeni kitap yokmuş, onları da okuyup bitirmişim hissine kapılıyorum =D ve bu nedenle en kısa zamanda kitaplıkta bir düzenleme ve okunacakları listeleyip, okuma sırasına koyma işleri beni bekliyor ;)

Siz de benim gibi elinizde okuyacak kitap olmasına rağmen dayanamayıp devamlı kitap alanlardan mısınız? =)



29 yorum:

  1. ay evet ya..eve taşındığımda kütüphaneye kolilerdeki kitapları yerleştirirken farkına vardım ne kadar çok okumadığım kitabımın olduğunu. kitap alma diyetine gireyim dedim, o ara okumak istediğim kitapları aldım. dediğin gibi benim de sıraya koymam gerek ama bende şu problem var. kitao okumayı istesem de okuyamıyorum. odaklanamıyorum bir türlü. ocak ayında 5 kitap okumuştum, aynı hızda okusam çok güzel olacak. yıllık okuma hedefimin henüz 1/3ünü yapabildim. çok üzgünüm, beni sen anlarsın anca.
    nerde kitap okusam, nasıl odaklansam bunları düşünüyorum. ig'den senin fotolara bakıyorum sen masa başında okuyorsun sanırım. bana tavsiyelerin olabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aslında otobüs, servis, metro hariç =) her yerde okuyorum diyebilirim. Evde bazen masada, koltukta ya da yatarken okuyorum. Cafelerde, çay bahçelerinde ya da açıklık alanlarda kitap okumak çok keyifli benim için. Evde masada okuyacaksam özenle kendime bir okuma ortamı yarattığımda da çok keyif alıyorum ;)

      Sil
  2. Evet tam da öyleyim :) 15-20 kitap birden alıyorum. Sonra elimdekileri bitirmeden daha almam artık diye düşünüyorum. Ama girdiğim ilk kitapçıda durum değişiyor. Bunu da alayım bunu da derken biriktikçe birikiyor. Lisedeyken çok az kitap alabiliyordum. Daha çok kütüphaneden okurdum. Onunda sayı sınırı olduğu için çok olmuyordu elime geçen. Ama daha keyifliydi daha zevkliydi. Çok kitap olunca insan bitsin diye okuyor sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet insan ne zaman ekonomik özgürlüğünü ele alıyor o zaman işin ucu kaçıyor. Kütüphaneden 15 gün için 3 kitap alırdım ben de; aslında çok iyi bir rakkam ;)

      Sil
    2. Ben sınava hazırlanırken haftada 3 kitap alırdım ve çok az gelirdi :) Zaten bu düşünceyle ilk bursumdan otobüs bileti parasını çıkarıp kalanını kitap aldım sonra da otobüsü kaçırdım :) Pişman değilim :)

      Sil
  3. Okul zamani her ay kitap alma rituelim var.. normalde gorup beğendiklerimi de aliyorum.. falan derken toplaniyorlar hepsi.. eve getirdim okumaya ama bu konuda da basarili degilim :-(
    Asiri kitap toplama alma psikolojik bir rahatsizlikmis.. adi sanirim bibliyomania diye bir seydi..
    Bu arada DW hayranligina hayranim :-) azicik kiskaniyor olabilirim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DW hayranlarının hepsini ben de kıskanırım =P

      Sil
  4. Ben de fazlasıyla aç gözlüyüm bu konuda. Satın aldıklarım bitmeden kütüphaneye koşuyorum ya da arkadaşlarımdan ödünç alıyorum. Bi bakıyorum hepsi yerli yerinde ben kitap almaya gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Maalesef kendi bütçemi belirleyebildiğim günlerden beri bu durum çığrından çıktı bende de. Uzun zamandır toplu alışveriş yapmamama, çok dayanamadığımda bir iki kitapla geçiştirmeme rağmen kendi kitaplarım ve hediye olarak gelenlerle hayli büyük bir listem var. Aynen yazdığın gibi okunacaklar kitapliginda göre göre sanki okumuşum hissini veriyor bir kısmı. :) En kısa sürede stokların erimesini diliyorum, sadece alıp okumayanlardan olma düşüncesi bile fena. Keyifli ve verimli okumalar, Güngör'cüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ekonomik özgürlük büyük rol oynuyor bunda. Sana da keyifli ve verimli okumalar dilerim Biblio'cum ;)

      Sil
  6. Kesinlikle aynı durum bende de var. Bir yerde indirim görmeyivereyim, illa alınacak. Bir de online alışveriş oldu olalı bu durum daha da arttı. Resmen kitap alamamak için mücadele verir oldum. Mesela şimdi idefix'te indirim var ve bende yine iç savaşlar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Online alışveriş yapmıyorum genelde ama sık sık yapsaydım kesin işin içinden çıkamazdım.

      Sil
  7. Merhaba, bu bütün kitapseverlerin ortak problemi sanırım, doymak bilmiyoruz :) Kitap okuma etkinlikleri bu bekleyen kitapları sıraya koyup okumaya çok faydalı oluyor, hem de motive edici, denemediysen öneririm. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
  8. Kesinlikle bende de var aynı şey, okumam alma hızıma yetişemiyor, sözkonusu kitaplar olduğunda gözüm hiç doymuyor... Bu ara sınav hazırlığı çabaları da işin içine girince iyice de yavaşladı okuma hızım. Elimdekileri (bitirmek demiyorum) en azından azaltmadan kitap almayı yasakladım kendime... Kitaplığımın raflarını kitap türlerine, sırasını da yazarlara göre ayarlamıştım. Şu an okuduğum ve okumadığım kitapları ayrı raflara dizdim, gözüme daha bir çok göründüler... Ama kesinlikle pişman değilim bu kadar çok aldığıma, hepsini okuyacağım ve ileride yapacağım 3 duvarı kitaplık kaplı 1 duvarı boydan boya cam olan odamın raflarında çok güzel duracaklarına eminim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pişman olmamak çok önemi ;) Ne güzel hayaller, umarım en kısa sürede gerçekleşirler.

      Sil
  9. Kesinlikle dayanamıyorum! Elimde ne kadar para varsa,onlar kitaba gidecek bir kere :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bütçe planlaması yapmamız lazım, bu durum hiç iyi değil ;))

      Sil
  10. Hangi kitaba başlasam derdi beni delirtiyor. Aynı anda birkaç kitap okumaya çalıştığımda ilk başladığım kitap elimde sürünüyor, kesinlikle fazla kitap almaya dur demek gerekiyor ama kim dayanabilir ki onların arasına girip de almamaya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapçıları gezdi mi insan kendine engel olamıyor, alıyor mutlaka bir kitap =)

      Sil
  11. Ben pdf okuyorum,elimdeki seriyi bitirmeden de diğerine geçmiyorum.Zaten elimdeki kitap sayısı sınırlı,fazla kitap yok bu aralar okuma listemde.O yüzden de rahat oluyor benim için.Seriye göre ayırıyorum kitapları.Ama siz kitapları alıyorsanız o başka,kolaylık dilerim. :)

    http://seymenleyla.blogspot.com/

    Bir bakarsanız sevinirim. :)

    YanıtlaSil
  12. mimlendiniz..

    http://gevezekitapkurdu.blogspot.com/2014/08/kitapligimdaki-en-iyi-on-kitap-kapagi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben mim yapmıyorum ama düşünmeniz güzel, çok teşekkür ederim =)

      Sil
  13. Aynı ben :) Aynısını ben de yapıyorum.Malesef artık ailem kitap alma hakkıma el koydu :) Aslında bu benim için iyi.Fakat bir yandan da üzülüyorum.Çok güzel kitaplar çıkıyor.Ama alamıyorum.Okumaya çalışsam da odaklanmada sorun yaşıyorum.''Haa,şimdi okuyabilirim.Hiçbir işim yok'' dedikten 1-2 dakika sonra bir iş çıkıyor.Sakin zaman bulamıyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Aynı dertten muzdaribiz ;) Kitaplığımda okunmayı bekleyen yığınla kitap var ama yinede kitap almaya devam ediyorum :) Sanırım kitapseverler olarak ortak bir sorun bu :D

    YanıtlaSil
  15. Merhaba :)
    Blogunuzu bugün bulup,hazine bulmuşçasına sevinip okuya okuya bu postunuza kadar geldim.Şahane bir blogunuz olduğuna dair övgüler düzmek istiyorum fakat fotoğraftaki '' Lanetli'' kitabı buna engel oluyor.Bu kitabı o kadar çok aradım ki...Şimdi sizde görünce küçük çaplı bir şok yaşadım açkçası.Acaba kitabı nereden edindiniz ? Hani sürekli araştırıyorum,kitap yeni bir baskı gibi de duruyor,acaba yeni baskısı çıktı da ben mi kaçırdım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için =) Dediğiniz gibi bulunması zor bir kitap ve ben de bir sahafta bulunca aynı sizin gibi bir şok yaşamış, hemen kitabı almıştım. Bendeki de eski bir baskı anlayacağınız ;)

      Sil