28.08.2014

Swap-Bot

swap-bot.com'da swap yaptığımı daha önce birçok kez yazmıştım. Benim çok sevdiğim bir site; çok farklı, dilediğiniz gibi swap (bir tür takas/hediyeleşme) yapabiliyorsunuz, ama İngilizce bilmeniz şart;) (Daha fazla bilgi için http://www.swap-bot.com/)

Ben uzun bir aradan sonra "postcard+bookmark+drink" (kartpostal + kitap ayracı + poşet içecek) ve "4 Bookmarks Swap" (4 Kitap Ayracı) swaplerine katıldım ve bu güzeller bugün elime ulaştı;) Genelde kırtasiye ya da kitaplarla ilgili swaplere katılıyorum ve çoğunlukla böyle cici şeyler geliyor;)

Sitede bilmeniz gereken en önemli şey güvenilirlilik. Çok fazla swap yapmış ve belirli (5 gibi) puanları almış kişiler daha güvenilir oluyor. O nedenle yeni olma durumunuz (newbie) geçtikten sonra şart olarak "fazla swap yapmış" kişilerin katılması belirtilen swaplere dahil olmanız daha iyi olur. Tabii ki siz de yeniyken zorlanıyorsunuz ama belirli bir süre sonra size de verilen puanlarla sizin de "güvenilir" olduğunuz ortaya çıkıyor ve böylelikle her swape rahatlıkla dahil oluyorsunuz.

Swap yapacağınız partnerleri seçmeniz (özel swap-birebir harici) seçmeniz mümkün değil, koordinatörler katıldığınız swapte katılım tarihinin son günü bunu belirliyor ve bu otomatik olarak site tarafından yapılıyor.

Ben kısaca buraya bu bilgileri yazdım ama ne yazık ki İngilizce bilmiyorsanız bu işlemler biraz zor olabilir; o nedenle İngilizce bilen birinden yardım almanızı tavsiye ederim. Karşılıklı gönderim yapıldığı için bir aksilik çıkmaması çok önemli, gerçekten titiz davranıyorlar bu konuda;) ama bu sayede çok güzel takas/hediyeleşme yapılabiliyor;)


4 yorum:

  1. Çok hoşmuş tanımadığın yüzlerle hediyeleşiyosun yanii :)

    YanıtlaSil
  2. pttnin küçük kargoları kaybetme huyu var çok fena. Hiç kaybolmuyormu kargolarınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu ana kadar hiç başıa gelmedi çok şükür ;)

      Sil