22.08.2015

Zeus - George O'Connor


Orjinal İsmi: Zeus, King of The Gods
Yazar: George O'Connor
Çeviren: Meltem Özdemir
Yayınevi: 1001 Çiçek
Tür: Fantastik-Mitoloji
Seri: 1. Kitap
Sayfa Sayısı: 80 sayfa

Tanıtım Yazısı: Her şey bu kitapta başlıyor: Dünyanın, tanrıların ve hatta insanlığın ilk serüvenleri bu öyküde anlatılıyor. Titanların en zorlusu, Kudretli Kronos, evrenin rakipsiz efendisi olarak hüküm sürmektedir ... oğlu Zeus başkaldırıncaya dek. Dünyayı sarsan muhteşem bir iktidar savaşı başlar. Bu savaşta zafer kimin olacaktır...

Yorumum: Ağustos ayı başlarında yeni açılan yerel bir kitabevi'ni burada neler var acaba, uğramadan olmaz diyerek ziyaret etmiştim ve eli boş çıkamadım pek tabii =) Mitoloji merakım çok eskiden beri var, üniversite yıllarında da zorunlu derslerimiz vardı haliyle birçok şeyin başlangıcı mitler; edebiyatın da ;) Sonrasında da zaman zaman okuyup çalışarak, zaman zaman da keyifli mitolojik temalı diziler izleyip, hikayeler okuyarak hayatımın vazgeçilmez bir parçası yapmaya çalışıyorum bu alanı. O kitapçıda da bu çizgi roman serisini görünce biraz inceleyip, hoşuma gidebileceğini düşünerek ilk iki kitabını ve ayrıca bir de mitoloji üzerine başka bir kitabı alıp çıktım; tabii o diğer kitap başka bir yazının konusu ;)


İlk kitap Zeus'u bir süre önce kısa zamanda okuyup bitirdim. Şöyle bir baktığınızda yazar George O'Connor epey detaylı bir çalışma yapmış ama bir taraftan da özellikle genç okuyucular için de sade ve öz bir anlatımla keyifli bir seri ortaya çıkarmış. Yukarıdaki fotoğrafta ve aşağıya koyacağım diğer fotoğraflarda da göreceğiniz üzere, benim de çok sevdiğim bir özellik olarak, ekstra bilgiler, resimler ve ayrıntılar da bu kitaplar da bolca yer almakta.




Bu ekstra bilgilerle gönlümü fethetti aslında bu kitaplar, çok hoşuma gidiyor böyle ayrıntılar. Özellikle de genç okuyucuların bayılacaklarını düşünüyorum; çünkü hem keyifli, hem de öğretici bir seri.


Dediğim gibi kitaplarda güzel ayrıntılar var Yunan Mitolojisi ile ilgili, ancak bu kitapları tam olarak öğretici gibi düşünmemek gerek, yani fazla detay beklemeyin. Tabii ki öğretici yanı da çok fazla ama bir o kadar da sade hikayeler. Çizimleri ise oldukça güzel. Kitapların kağıt kalitesi de tercih edilir cinsten.


Zeus oldukça keyifliydi, seri Athena ile devam ediyor. Ben henüz Athena'yı okumadım ama onu da büyük bir keyifle okuyacağıma eminim =)

Siz mitolojiyi sever misiniz?

Puanım:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder