9.04.2016

14. Tüyap Bursa Kitap Fuarı


19-27 Mart tarihleri arasında 14. Tüyap Bursa Kitap Fuarı düzenlendi. Önceki senelerde genellikle birkaç kez gidip dolaşmayı tercih ediyordum ama bu sene yalnızca bir kez gitme fırsatı buldum. Elimdeki okunacak kitap sayısını düşününce aslında yeterli de oldu benim için =)


Hafta içi - Cuma günü gitme fırsatı buldum. Yine doya doya gezdim, istediğim yayınevlerini ziyaret ettim, bir kaç kez dolaşıp neler alacağıma karar verdim. Gitmeden önce herhangi bir liste yapmadım çünkü illa almalıyım dediğim bir kitap yoktu bu sefer ama ziyaret edip neler var neler yok diye bakmak istediğim yayınevleri vardı. Açıkçası o anda karar verip birşeyler almak daha çok hoşuma gitti; hiç aklımda olmayan ama beni çok memnun eden kitaplar seçtim. 

Neler aldığıma bir göz atalım;













Ve bir de Van Gogh posteri =)

Gördüğünüz üzere daha çok kendi alanımla ilgili kitaplar seçtim, gerçekten hiç aklımda olmayan çok güzel seçimler oldu bunlar. Son iki fotoğrafta da bir kırtasiye sever olarak edindiğim defterleri görüyorsunuz. Küçük Prens standı vardı; defterler ve kalem kutular arasından bu küçük not defterlerini almak istedim. Diğer defter ise Günışığı Kitaplığı'ndan 20 yıla özel çizgili defter. Daha önce D&R'da görüp beğenmiştim ama tabii ki fuarda çok daha uygun bir fiyata yanında da İyi Kitap hediyesiyle aldım.

Son olarak bu seneki fuarla ilgili izlenimim ise şöyle; çocuk kitapları standlarına bakarken devamlı kaç yaş için bakıyorsunuz sorusunu aldım =) Ben de kendim için deyince biraz tuhaf karşılandığım oldu =) Çocuk edebiyatıyla ilgilenmek tuhaf olduğundan değil de bazı standlarda size nasıl ifade etsem; sanki daha çok satış yapmak uğruna çalışanlar koşturup duruyordu, bu tavır çok hoşuma gitmiyor. Fuarlar aynı zamanda kitap tanıtım yerleri değil mi, ben onca kitabı başka ne zaman bir arada görebilir ve inceleyebilirim? Birşeyler alıyorum tabii ama öğrenmek de istiyorum, başka neler, nasıl kitaplar var diye. Neyse Günışığı Kitaplığı, Sel ve Tudem Yayınları çok tatlı çalışanlara sahipti hem ilgililer hem güler yüzlü hem de sizi rahat bırakıyorlar. Can, YKY, NTV yayınevlerini de hep ziyaret ederim, rahat rahat kitaplarına bakmak güzel ama az güler yüz, birkaç kitap ayracı, broşür vs. bence fuarda olmazsa olmaz bu minik şeyleri beklemek çok da büyük bir beklenti sayılmaz.

Bir de bu sene birkaç değişiklik vardı; bazı yayınevlerini göremedim, belirli bir tema yoktu ve çok başarılı bir fuar değildi bana göre Bursa için.

Kendim için seçimlerim doğrultusunda ve güzel bir gün geçirdiğim için iyi bir deneyim oldu yine. Elinde kitap torbalarıyla eve gitmek her zaman keyifli =)


İyi hafta sonları!


1 yorum: