2.10.2016

Eylül 2016 Okuduklarım



Bu ay benim için okuma adına güzel bir ay oldu diyebilirim. Her ne kadar evdeki hesap çarşıya uymasa da benim için yoğun geçen şu günlerde bu kitapları okuyabilmiş olmak bile mutluluk verici.

Eylül ayında yazabildiğim tek yazı da aylık okuma planlarım üzerineydi. Plan yapmayı sevdiğimden bahsetmiştim ama aynı zamanda ona  kendimi adamayı da seviyorum. Plan kısmı kolay olsa da kendini adama kısmı pek kolay olmuyor. Burayı anne bloguna çevirmeyeyim ama 4. aya girdiğimiz şu günlerde uykusuzluk devam ediyorken ve bebeğim daha çok küçükken bütün enerjimi ondan başka bir şeye adamam mümkün değil. Yine de kişisel zevklerden mahrum kalmamak gerek ve ben de elimden geldiğince hatta kimi zaman uykumdan feragat ederek bir iki sayfa okuyayım, Instagram'da gezineyim, kalemlerim ve defterlerimle haşır neşir olayım istiyorum =) Uzun lafın kısası okuduğum kitaplara bir göz atalım.

Dediğim gibi ay başında yaptığım plan tutmadı ve okuma listem o anki ruh halime göre değişti. Biraz listeden, biraz da canım ne istiyorsa onu okuyayım şeklinde tamamladım Eylül ayını.


1. Marvel Civil War Collection

DC ve Marvel evrenlerine hikayeler ve olay akışı bazında çok hakim olmasam da benim de tabii ki çocukluktan beri sevdiğim karakterler var. Civil War da epey meşhur bir seri olduğundan merak edip indirmiştim tablete. Toplamda 7 sayıdan oluşuyor ve açıkçası uzun zamandır çizgi roman okumaya ara verdiğimden Civil War okumak epey keyifli geldi -- hatta bu ay başka çizgi romanlar okumama da sebep oldu diyebilirim. Spoiler vermeden, daha çok Captain America'yı destekler nitelikte bir hikaye gibi gözükse de ben iki tarafın düşüncelerine kısmen katıldım diyebilirim. Iron Man mi Captain America mı derseniz gözüm kapalı Iron Man derim ama bu seride Iron Man beni epey şaşırttı. Bunu çok sevdiğim bir arkadaşıma söylediğimde "biz onu filmlerden sevdik ama çizgi romanlarda genellikle böyle" demişti. Şimdi bi ara Iron Man çrleri okumam gerekiyor =)

Goodreads'te 5 yıldız versem de ayın diğer çizgi romanları arasında benim için 4 yıldızlık bir okuma oldu.


2. Beowulf Comic Series - Neil Gaiman

Okuduğum bir diğer çizgi roman ise alanım dolayısıyla hakim olduğum bir hikaye çok sevdiğim Neil Gaiman tarafından kaleme alınmış. Beowulf gibi uzun bir şiir ne kadar uyarlanabilir ya da nasıl bir çizgi romana dönüştürülebilir tartışılır, şimdi ben söz konusu Neil Gaiman olunca tarafsız kalamayacağım biliyorsunuz ki, onun uzmanlık alanı mitlerden, destanlardan ya da böyle önemli epik yazılardan faydalanmak ve ortaya güzel işler çıkarmak ama yine de çok etkileyici bulmadım. Bence bundaki en önemli neden çizimlerdi, çizimlerden pek hoşlandığımı söyleyemiycem bir de aslında biraz daha uzun bir seri olabilirmiş, belki bir nebze daha etkileyici olurdu.

Bunları yazdıktan sonra fotoğrafı ekledim yazıya ve o zaman dikkat ettim, aslında senaryo uyarlamasıymış. Sıkıntı bence bundan kaynaklanıyor, çünkü şu ara yine bir senaryo uyarlaması olan Pamuk Prenses ve Avcı'yı okuyorum onu da pek beğenmedim. Acaba bu açıdan yeni Harry Potter kitabı nasıl? Onu merak ettim şimdi ;)

Goodreads'te 4 yıldız vermişim, okuduğum anda puanlama yaptığım için hep puanlarım yüksek kalmış ama ay sonunda bu kitap da benim için 3 yıldızlık.


3. Batman The Long Halloween

Gelelim gönlümün efendisi olan bu enfes seriye =) Aylardır tabletimde olan ama nedense şimdi okumayı akıl ettiğim harika bir Batman hikayesi. Hikayesiyle, çizimleriyle, herşeyiyle mükemmel bir  çizgi roman. 13 sayıdan oluşan Batman The Long Halloween gizemli bir cinayetle başlıyor ve bu cinayetler her sayıda devam ediyor, katil kim sorusunu sordurtan biraz Agatha Christie biraz Sherlock Holmes vari harika bir hikaye. Bittiğinde inanın çok üzüldüm =) ama bilmiyordum ki seri "Dark Victory" adında bir 13 sayıyla devam ediyormuş =D

Goodreads'te 5 yıldızı az gördüm =)

4. Kemikler Şehri

Ay sonuna doğru artık şu kitabı bitirmeliyim diyerek elime aldım Kemikler Şehri'ni. Neredeyse bir sene oldu kitaba başlayalı ama hep araya farklı bir kitap sokma huyum nedeniyle elimde süründü ama hikaye enfes, yani sevmediğimden değil.  Bence çok güzel yazılmış bir genç-yetişkin romanı zaten yazarın başka bir kitabını okumuştum bu seriden ( serinin devamı niteliğinde farklı bir kitap, yanlışlıkla önce onu okudum). Hatta öyle çok sevdim ki, o harika sondan sonra dayanamayıp kitaplığımda bulunan serinin ikinci kitabını elime aldım ve böylelikle Ekim ayının ilk kitabı belli oldu.

Tabii ay içinde bir tek bunları okumadım, okumaya başlayıp henüz bitiremediğim 3 kitabım var, Küller Şehri'ni de eklersek 4 diyelim. Detayları Ekim 2016 Okumayı Planladıklarım yazısında paylaşacağım.

Siz neler okudunuz Eylül ayında?

Sevgiler,




2 yorum:

  1. Valla bravo Güngör'cüm, taze bir anne olarak iyi iş çıkarmışsın, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Eren'cim, gerçekten zor oluyor ama mutlu olduğum şeylere uykusuzluk pahasına vakit ayırmazsam kendimi daha yorgun hissediyorum =)) Sana da keyifli okumalar =)

      Sil