22 Ekim 2016 Cumartesi

1000 NOKTA: Hayvanlar



Domingo Yayınları'ndan çıkan, çocukluğumun en sevdiğim aktivitelerinden birinin yetişkin halime hitap eden kitabı nokta birleştirme serisi 1000 NOKTA'nın yeni kitabı "hayvanlar" temasına sahip.

Thomas Pavitte her bir nokta birleştirmeyi eskiz tarzında hazırladığı için hata da yapsanız ortaya muhteşem, çerçeveletmelik eserler çıkıyor.

Bende 1000 Nokta serisinden İkonlar ve Şehirler kitapları da mevcut; henüz onları bitirebilmiş değilim. Bir resmi tamamlamak epey vakit alıyor, bu benim için olumsuz değil aksine güzel bir yanı kitapların. Çünkü zaman nasıl geçiyor anlamıyorum ama fazlasıyla rahatlıyorum, üstelik ortaya harika bir resim çıkınca onu ben çizmişim gibi bir mutluluk da yaşıyorum =)

1000 NOKTA: Hayvanlar'da ilk seçimim tavşanlar oldu; pastel renklerle tamamlayıp, çerçeveleyip, bebek odasına asmayı düşünüyorum =)

Bir de bu kitapların en güzel yanı boyutları, resmen bitince ortaya bir tablo çıkıyor, benim pek hoşuma gidiyor. Kağıt kalitesi de benden geçer not almıştır ;)

Siz de çocukluğunuzda noktalarla haşır neşir olmuş ve bundan büyük zevk almışsanız 1000 NOKTA serisini tavsiye ederim, çünkü hala aynı keyifle uğraşıp eğlenebiliyorsunuz =)






7 Ekim 2016 Cuma

Kitap Alışverişi: Eylül 2016

Sanki ben daha birkaç yazı önce şu kadar okunmayı bekleyen kitabım var bir daha kitap almayacağım yazısını yazmamışım gibi =D kitap alışverişi yaptım =) Ama yarısı kızımın, bu da birşey bence =D


İlk alışverişim kızım için aldığım bu kartlar ve puset kitabı oldu. İlk Kartlarım'ı inceleyip, beğenip aldım. Gerçekten de pek güzeller, bol bol hikaye uydururuz, hem karın üstü zaman geçirirken de kafasını kaldırmasına yardımcı oluyor, ilgisini çekiyor.

Çiftlik bir puset kitabı, aslında puset için Babyfehn kitaplarından istiyorum; onlar yumuşak kitaplar, ayrıca Babyfehn'in bütün oyuncaklarına bayılıyorum. Ama bu kitap da çok tatlı, ilk okumamızı yaptık bile ;)


Babil'den kızım için birşeyler alırken sepete Hayvanlardan Tanrılara Sapiens'i attım. Şu ara pek meşhur bir kitap, ama ben meşhurluğundan ziyade konusu epey ilgimi çektiği ve romanlardan uzaklaşıp arada bilgi içerikli birşeyler okumak istediğimden aldım. Yazarın dili çok güzel; açıklayıcı ve herkes tarafından anlaşılır nitelikte, kimi zaman da nüktedan. Keyifle okuyorum diyebilirim.

Bu arada 221B'nin son sayısını da farklı bir yerden aldım. Severek okuyorum, harika bir polisiye dergi.

Son olarak da Milliyet Sanat'ın bir hediyesi olarak Pamuk Prenses ve Avcı'yı almış oldum. Bu ay da kitap hediyeliymiş Milliyet Sanat, henüz bilmiyorum hangi kitapları veriyor ama ilgimi çeken olursa yine alabilirim =)

Eylül ayında aldıklarım bunlar, siz kitap alışverişi yaptınız mı geçen ay, neler aldınız?

Sevgiler,


4 Ekim 2016 Salı

Ekim 2016 Okumayı Planladıklarım

Sonbahar öyle bir mevsim ki insanda ister istemez battaniyeme sarılayım yağmurun sesiyle elimde bir kupa çayla birlikte kitap okuyayım hissini uyandırıyor -- ki bunu Instagram'da sonbaharın gelişini kutlayan paylaşımlarda bol bol gördük =) Ben aynı zamanda Kasım doğumlu olduğum için sanırım sonbaharı ayrı bir seviyorum belki de, yaz bitince huzur geliyor, bir mutlu oluyorum ki sormayın =) Uzun lafın kısası Ekim ayı okuma planı yaparken bile ayrı mutlu oluyorum, yağmurlu günlerde kitap okumayı hevesle bekliyorum.

Bakalım bu ay listemde neler var ;)


1. Hayvanlardan Tanrılara Sapiens - Yuval Noah Harari

İnsan bazen romanlardan uzaklaşıp biraz şöyle ufku açan, öğreten, bilgi kültür birikimini genişletecek kitaplar okumak istiyor. Hayat boyu öğrenme mottosunu benimsemiş ben, romanların yanı sıra yine ilgi alanıma giren bu tarz kitapları kimi zaman tek oturuşta, kimi zaman daha uzun vadede zaman zaman açıp okumayı çok severim. Bu kitabı tek oturuşta bitirip bitiremeyeceğimi bilemiyorum ama severek okuyacağımı daha ilk sayfalardan anladım =)

2. Pamuk Prenses ve Avcı 

Milliyet Sanat 8 farklı kitap hediye etti  Eylül ayında ve tanıtımından gördüğüm kadarıyla bu ay da kitap hediye ediyor, neler olduğunu merak ediyorum. Ben de filmini merak ettiğim bu kitabı seçtim dergiyi alırken. Senaryo uyarlaması oluşundan mı bilemiyorum çok beğendim diyemem anlatımını ama yine de masal uyarlamalarına her zaman bayılırım ve hikaye fena sayılmaz ;)


3. Batman - Dark Victory

Eğer Eylül 2016 Okuduklarım yazımı okuduysanız bu çizgi romanı neden seçtiğimi biliyorsunuzdur =) The Long Halloween'in devamı olan 13 sayılık bu çizgi romanı okumak için sabırsızlanıyorum.

4. Küller Şehri (Ölümcül Oyuncaklar #2) - Cassandra Clare

Kemikler Şehri öyle bir sonla bitti ki ara vermeyip, hazır elimde ikinci kitap da varken Küller Şehri'ne başlayayım dedim. Böylelikle Küller Şehri de bu ay okunacaklar listesine girmiş oldu.

Şimdilik listem böyle. Bakalım ay sonunda bu listeye ne kadar sadık kalabildiğimi göreceğiz =D

Siz bu ay neler okumayı düşünüyorsunuz?

Sevgiler,


2 Ekim 2016 Pazar

Eylül 2016 Okuduklarım



Bu ay benim için okuma adına güzel bir ay oldu diyebilirim. Her ne kadar evdeki hesap çarşıya uymasa da benim için yoğun geçen şu günlerde bu kitapları okuyabilmiş olmak bile mutluluk verici.

Eylül ayında yazabildiğim tek yazı da aylık okuma planlarım üzerineydi. Plan yapmayı sevdiğimden bahsetmiştim ama aynı zamanda ona  kendimi adamayı da seviyorum. Plan kısmı kolay olsa da kendini adama kısmı pek kolay olmuyor. Burayı anne bloguna çevirmeyeyim ama 4. aya girdiğimiz şu günlerde uykusuzluk devam ediyorken ve bebeğim daha çok küçükken bütün enerjimi ondan başka bir şeye adamam mümkün değil. Yine de kişisel zevklerden mahrum kalmamak gerek ve ben de elimden geldiğince hatta kimi zaman uykumdan feragat ederek bir iki sayfa okuyayım, Instagram'da gezineyim, kalemlerim ve defterlerimle haşır neşir olayım istiyorum =) Uzun lafın kısası okuduğum kitaplara bir göz atalım.

Dediğim gibi ay başında yaptığım plan tutmadı ve okuma listem o anki ruh halime göre değişti. Biraz listeden, biraz da canım ne istiyorsa onu okuyayım şeklinde tamamladım Eylül ayını.


1. Marvel Civil War Collection

DC ve Marvel evrenlerine hikayeler ve olay akışı bazında çok hakim olmasam da benim de tabii ki çocukluktan beri sevdiğim karakterler var. Civil War da epey meşhur bir seri olduğundan merak edip indirmiştim tablete. Toplamda 7 sayıdan oluşuyor ve açıkçası uzun zamandır çizgi roman okumaya ara verdiğimden Civil War okumak epey keyifli geldi -- hatta bu ay başka çizgi romanlar okumama da sebep oldu diyebilirim. Spoiler vermeden, daha çok Captain America'yı destekler nitelikte bir hikaye gibi gözükse de ben iki tarafın düşüncelerine kısmen katıldım diyebilirim. Iron Man mi Captain America mı derseniz gözüm kapalı Iron Man derim ama bu seride Iron Man beni epey şaşırttı. Bunu çok sevdiğim bir arkadaşıma söylediğimde "biz onu filmlerden sevdik ama çizgi romanlarda genellikle böyle" demişti. Şimdi bi ara Iron Man çrleri okumam gerekiyor =)

Goodreads'te 5 yıldız versem de ayın diğer çizgi romanları arasında benim için 4 yıldızlık bir okuma oldu.


2. Beowulf Comic Series - Neil Gaiman

Okuduğum bir diğer çizgi roman ise alanım dolayısıyla hakim olduğum bir hikaye çok sevdiğim Neil Gaiman tarafından kaleme alınmış. Beowulf gibi uzun bir şiir ne kadar uyarlanabilir ya da nasıl bir çizgi romana dönüştürülebilir tartışılır, şimdi ben söz konusu Neil Gaiman olunca tarafsız kalamayacağım biliyorsunuz ki, onun uzmanlık alanı mitlerden, destanlardan ya da böyle önemli epik yazılardan faydalanmak ve ortaya güzel işler çıkarmak ama yine de çok etkileyici bulmadım. Bence bundaki en önemli neden çizimlerdi, çizimlerden pek hoşlandığımı söyleyemiycem bir de aslında biraz daha uzun bir seri olabilirmiş, belki bir nebze daha etkileyici olurdu.

Bunları yazdıktan sonra fotoğrafı ekledim yazıya ve o zaman dikkat ettim, aslında senaryo uyarlamasıymış. Sıkıntı bence bundan kaynaklanıyor, çünkü şu ara yine bir senaryo uyarlaması olan Pamuk Prenses ve Avcı'yı okuyorum onu da pek beğenmedim. Acaba bu açıdan yeni Harry Potter kitabı nasıl? Onu merak ettim şimdi ;)

Goodreads'te 4 yıldız vermişim, okuduğum anda puanlama yaptığım için hep puanlarım yüksek kalmış ama ay sonunda bu kitap da benim için 3 yıldızlık.


3. Batman The Long Halloween

Gelelim gönlümün efendisi olan bu enfes seriye =) Aylardır tabletimde olan ama nedense şimdi okumayı akıl ettiğim harika bir Batman hikayesi. Hikayesiyle, çizimleriyle, herşeyiyle mükemmel bir  çizgi roman. 13 sayıdan oluşan Batman The Long Halloween gizemli bir cinayetle başlıyor ve bu cinayetler her sayıda devam ediyor, katil kim sorusunu sordurtan biraz Agatha Christie biraz Sherlock Holmes vari harika bir hikaye. Bittiğinde inanın çok üzüldüm =) ama bilmiyordum ki seri "Dark Victory" adında bir 13 sayıyla devam ediyormuş =D

Goodreads'te 5 yıldızı az gördüm =)

4. Kemikler Şehri

Ay sonuna doğru artık şu kitabı bitirmeliyim diyerek elime aldım Kemikler Şehri'ni. Neredeyse bir sene oldu kitaba başlayalı ama hep araya farklı bir kitap sokma huyum nedeniyle elimde süründü ama hikaye enfes, yani sevmediğimden değil.  Bence çok güzel yazılmış bir genç-yetişkin romanı zaten yazarın başka bir kitabını okumuştum bu seriden ( serinin devamı niteliğinde farklı bir kitap, yanlışlıkla önce onu okudum). Hatta öyle çok sevdim ki, o harika sondan sonra dayanamayıp kitaplığımda bulunan serinin ikinci kitabını elime aldım ve böylelikle Ekim ayının ilk kitabı belli oldu.

Tabii ay içinde bir tek bunları okumadım, okumaya başlayıp henüz bitiremediğim 3 kitabım var, Küller Şehri'ni de eklersek 4 diyelim. Detayları Ekim 2016 Okumayı Planladıklarım yazısında paylaşacağım.

Siz neler okudunuz Eylül ayında?

Sevgiler,